۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۱۲۶۳۸۵

تداوم ضرردهی سابیک عربستان

شرکت پتروشیمی سعودی بیسیک اینداستریز (سابیک) اعلام کرد که در سه ماه دوم سال 2020 میلادی با زیان‌دهی روبه‌رو بوده است.
تداوم ضرردهی سابیک عربستان

 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    سابیک، چهارمین شرکت بزرگ پتروشیمی دنیا، اعلام کرد که برای سومین سه ماهه پیاپی با زیان روبه‌رو شده است و قیمت‌های جهانی نفت خام و روند ضعیف رشد اقتصادی جهان نشان از این دارد که نیمه دوم سال جاری میلادی شبیه نیمه نخست امسال خواهد بود.
سابیک اعلام کرد که زیان خالص این شرکت در سه ماه دوم سال جاری میلادی دو میلیارد و 200 میلیون ریال (586 میلیون و 600 هزار دلار) و کاهش فروش محصولات این شرکت بسیار فراتر از رقم 40 میلیون و 850 هزار ریال پیش‌بینی شده ازسوی چهار تحلیلگر در نظرسنجی موسسه ریفینیتیو ایکون بوده است.
یوسف عبدالله البنیان، مدیرعامل سابیک روز پنجشنبه (16 مردادماه) اعلام کرد که این شرکت در پی شیوع همه‌گیری ویروس کرونا در سه ماه دوم سال جاری میلادی درآمدهای این شرکت را به‌طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده است و روند بهبود کسب و کار سابیک در ماه‌های ژوئیه و اوت آغاز شده است.
وی در ارائه گزارش درآمدهای سابیک افزود: آغاز روند بهبود نشانه‌ای مثبت و امیدوارکننده است، اما چالش‌ها همچنان باقی است.
مدیرعامل سابیک تصریح کرد: آینده تقاضا از تردیدهای پیش‌روی بازارهای انرژی نشات می‌گیرد، شرایط کونی در ادامه سال جاری میلادی بر صنایع شیمیایی و پتروشیمی فشار می‌آورد.
سابیک یک میلیارد و 180 میلیون ریال از زیان این شرکت را اختلال دارایی‌های سرمایه نسبت داد و افت میانگین قیمت فروش و حجم فروش را از عوامل زیان در سه ماه دوم برشمرد، در حالی که در دوره مشابه پارسال سابیک دو میلیارد و 30 میلیون ریال سود نصیبش شد.
البنیان گفت: میانگین قیمت‌ محصولات پتروشیمی در سه ماه دوم سال جاری میلادی در مقایسه با دوره مشابه پارسال 27 درصد و در مقایسه با سه ماه نخست سال 2020 میلادی 18 درصد کاهش یافته است
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی