۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۱۲۶۴۹۳

هشدار درباره حادثه برای تانکرهای سوخت در تهران

رئیس شورای شهر تهران ضمن هشدار در مورد وقوع حادثه برای ۱۰۰۰ تانکر انتقال سوخت در پایتخت گفت: باید طرح جامعی برای ذخیره‌سازی سوخت و توزیع آن در پایتخت در نظر گرفته شود.
هشدار درباره حادثه برای تانکرهای سوخت در تهران
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره فعالیت شورایاری‌ها اظهار داشت: بیش از 300 محله در پایتخت وجود دارد و 21 عضو شورا زمان کافی برای بازدید از محلات ندارند بنابر این می‌توان از مشورت شورایاری‌ها جهت رفع مشکلات محله‌های تهران استفاده کرد.
وی افزود: حضور دو هفته یک‌بار رابط شورایاری‌های مناطق مختلف تهران در صحن شورای شهر را مدنظر قرار داده‌ایم و پس از ارائه نظرات آنها موضوعات و مشکلات مختلف را به شهرداری تهران مکاتبه می‌کنیم.
رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت انبار نفت پایتخت گفت: موضوع بروز حادثه در انبار نفت سال‌هاست که مطرح بوده و از شورای چهارم که در آن زمان زلزله نسبتاً بزرگی در پایتخت به وقوع پیوست مسأله مدنظر قرار گرفت و با وزارت نفت مکاتبه شد تا فکری به حال ایمنی بیشتر انبار نفت کند.
هاشمی خاطرنشان کرد: وزارت نفت آن زمان اعلام کرد که انتقال انبار نفت از محل کنونی هزینه بالایی دارد لذا اقداماتی جهت افزایش بیشتر ایمنی و کاهش خطر انجام گرفت ولی هنوز هم موضوع انتقال انبار نفت به مکانی خارج از تهران مطرح است.
وی گفت:‌به نظرم نیاز است که طرح جامع و مناسبی جهت ذخیره‌سازی سوخت در تهران اجرا شود و مخزن سوخت مورد نیاز پایتخت در محلی امن در نظر گرفته شود و از طریق لوله‌کشی سوخت در سطح شهر توزیع شود.
رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر توزیع سوخت در پایتخت از طریق هزار تانکر انجام می‌گیرد و از آنجایی که تهران دارای خیابان‌های شیب‌دار است امکان وقوع حادثه در هنگام تردد کامیون‌‌ها وجود دارد لذا باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
هاشمی گفت: به نظرم باید فکر جدی در مورد انبار نفت گرفته شود و اقدامات لازم در این راستا صورت خواهد گرفت.
وی در مورد کمک شهرداری تهران به لبنان و شهرداری بیروت گفت:‌تا کنون  طرح  یا لایحه‌ای در این زمینه به شورای شهر تهران واصل نشده است و شهرداری قانوناً اجازه کمک ندارد ولی می‌توان کمپین کمک به مردم لبنان را راه‌اندازی کرد و از این طریق  حمایت‌های مردمی انجام گیرد.
 
منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی