۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۳
کد مطلب : ۱۲۷۲۸۱

قیمت فروش نفت عربستان ارزان‌تر شد

شرکت دولتی آرامکوی سعودی قیمت فروش نفت سبک عرب لایت را بیش از آنچه پیش بینی شده بود کاهش داد و قیمت این گرید برای نخستین بار از ژوئن برای خریداران آسیایی از قیمت پایه منطقه ای ارزانتر شد.
قیمت فروش نفت عربستان ارزان‌تر شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   عربستان سعودی در اقدامی که منعکس کننده ضعیف شدن تقاضا در بحبوحه اوج گیری شیوع ویروس کروناست، قیمت فروش نفت به آسیا و آمریکا برای محموله های اکتبر را کاهش داد.
 شرکت دولتی آرامکوی سعودی قیمت فروش نفت سبک عرب لایت را بیش از آنچه پیش بینی شده بود کاهش داد و قیمت این گرید برای نخستین بار از ژوئن برای خریداران آسیایی از قیمت پایه منطقه ای ارزانتر شد. برای دومین ماه متوالی است که قیمت فروش نفت آرامکو برای مشتریان آسیایی کاهش پیدا می کند. این شرکت قیمت فروش به منطقه شمال غربی اروپا و مدیترانه را نیز کاهش خواهد داد.
آرامکو قیمت فروش عرب لایت برای اکتبر به مقصد آسیا را یک دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه کاهش داد و ۵۰ سنت پایینتر از قیمت پایه منطقه ای تعیین کرد. معامله گران و پالایشگاهها در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی کرده بودند قیمت فروش نفت سبک عربستان یک دلار در هر بشکه کاهش پیدا کرده و ۱۰ سنت ارزانتر از قیمت پایه منطقه ای می شود.
تقاضا برای نفت امسال بدنبال شیوع ویروس کرونا و وضع محدودیتهای رفت و آمد برای مقابله با این بیماری در سراسر جهان که به لغو پرواز ایرلاینها و ماندن مردم در خانه منتهی شد، سقوط کرده است. عربستان سعودی به روسیه و سایر تولیدکنندگان در گروه اوپک پلاس پیوست که با کاهش تولید تاریخی برای مقابله با مازاد عرضه در بازار موافقت کردند. قیمت نفت از زمان اعلام این توافق در آوریل، بیش از دو برابر رشد کرده و تا حدود ۴۵ دلار در هر بشکه صعود کرد اما همچنان بیش از ۳۰ درصد از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون کاهش نشان می دهد.
سعودیها از ژوئن تا اوت هر ماه با افزایش قیمت فروش نفت، از روند صعودی قیمتها حمایت کرده بودند. با این حال تقاضای پالایشگاهها برای واردات نفت به دلیل سود اندک تولید بنزین و سوختهای دیگر ضعیف شده است. حتی با وجود بهبود اقتصادها، وجود ذخایر فراوان تقاضا برای نفت جدید را محدود کرده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت گذاری نفت عربستان سعودی معمولا الگوی سایر صادرکنندگان نفت خاورمیانه شامل عراق و امارات متحده عربی قرار می گیرد که دومین و سومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک هستند.

منبع: اسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی