۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۱۲۷۴۴۲

معاون وزیر انرژی روسیه دستگیر شد

رسانه های رسمی روسیه امروز از دستگیری آناتولی تیخانوف معاون وزیر انرژی این کشور به اتهام اختلاس کلان خبر دادند.
معاون وزیر انرژی روسیه دستگیر شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه و خبرگزاری دولتی تاس به نقل از منابع در سازمان های امنیتی روسیه اعلام کردند که در زمان حاضر اقدامات قضایی در مورد تیخانوف جریان دارد. 
ماموران امنیتی در وزارت انرژی روسیه به تحقیق پرداخته و برخی مدارک را با خود بردند. 
خبرگزاری روسی اینترفاکس نیز نوشت: تیخانوف پس از بازجویی در یک پرونده کیفری دستگیر شد.
 در روسیه تاکنون چند مقام عالیرتبه دولتی به جرم اختلاس و فساد مالی دستگیر شده اند که آخرین مورد ۱۷ تیر ۱۳۹۹ رخ داد و مارینا لوکاشویچ معاون وزیر علوم و آموزش عالی روسیه به اتهام فساد مالی و حیف و میل بودجه روسیه دستگیر و روانه زندان شد.
 لوکاشویچ قائم مقام و معاون وزیر علوم و آموزش عالی روسیه به حیف و میل ۴۰ میلیون روبل (معادل ۵۵۰ هزار دلار) منابع مالی دولت متهم شده است.
ولادیمیر پوتین در آغاز این دوره  ریاست جمهوری شش ساله خود به مردم روسیه وعده داد که به شدت با فساد در هر سطحی برخورد کند هر چند منتقدان، بسیاری از گروه‌های تبهکار در روسیه را دسته‌هایی می‌دانند که در ظاهر سنگ پوتین را بر سینه می‌زنند و تلاش دارند خود را به رئیس جمهور نزدیک کرده تا در امان بمانند.
سال گذشته، سرهنگ دمیتری زاخارچنکو معاون سابق اداره مبارزه با فساد مالی و جرایم اقتصادی وزارت کشور روسیه که به دلیل کشف مقدار زیادی طلا و دلار با بسته بندی چاپ در آمریکا در خانه خواهرش در بین روس ها به سرهنگ طلایی شهرت یافته است با حکم دادگاه به ۱۳ سال حبس و پرداخت ۱۱۷ میلیون روبل (حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار) جریمه نقدی محکوم شد.
در مجموع طی بازرسی‌ها ۹ میلیارد روبل (معادل حدود ۱۳۸ میلیون و ۴۶۱ هزار دلار) از این مقام سابق روس کشف شد.
سه سال پیش آلکسی اولیوکایف وزیر توسعه اقتصادی روسیه، به اتهام گرفتن غیرقانونی دو میلیون دلار دستگیر شد.
عثمان خاسبولاتف وزیر اقتصاد و توسعه سرزمینی داغستان نیز به جرم اختلاس ۲۰ میلیون روبلی (معادل ۳۰۰ هزار دلار) در سفارش‌های دولتی دستگیر شد.
پیش از آن نیز حدود ۹۰۰ هزار دلار پول نقد از محل سکونت آندره بلیانینوف رئیس وقت سازمان فدرال گمرکات روسیه کشف شد و سبب استعفای فوری این مقام چند ساعت پس از انتشار خبر و تصویر وی شد.
همچنین در یک اقدام ضد فساد، استاندار وقت منطقه کروف روسیه هنگام دریافت ۴۰۰ هزار یورو که رشوه نقدی محسوب می‌شود، بازداشت و پس از مدت کوتاهی چهره وی داخل سلول در رسانه‌ها منتشر شد.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی