کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نفت سوختی روسیه در آمریکا پرفروش شد

21 شهريور 1399 ساعت 10:43

در پشت پرده اختلافات سیاسی، روسیه و آمریکا همکاری اقتصادی قابل‌توجهی داشته‌اند که برای مثال می‌توان به پرفروش شدن نفت سوختی روسیه در آمریکا به عنوان نمایشی نادر از بهبود روابط دو کشور اشاره کرد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   افزایش خرید نفت سوختی روسیه توسط آمریکا، در اوایل ۲۰۱۸ و با ۲ تحول بزرگ در بازارهای نفت آغاز شد. تحریم ایران و ونزوئلا به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان نفت سنگین در جهان و کاهش تولیدات اوپک پلاس سود سرشاری را نصیب روسیه کرد.
‌روسیه به عنوان تنها منبع درجات سنگین‌تر نفت حضور خود را در بازارهای جهان و به ویژه آمریکا پررنگ‌تر کرد.
در سال ۲۰۱۹ پالایشگاه‌های روسیه ۲۸۵ میلیون تن محصولات نفتی تولید کردند که ۴۷.۳ میلیون تن از آن را نفت سوختی تشکیل می‌داد. از این مقدار کمی بیش از ۴ میلیون تن در روسیه برای مصرف داخلی باقی ماند و ۴۳ میلیون تن آن صادر شد.
در سال ۲۰۱۹ صادرات نفت سوختی روسیه به آمریکا ۲ برابر شده و به ۱۲.۶ میلیون تن رسید که تقریباً ۳۰ درصد از کل صادرات نفت سوختی روسیه را تشکیل می‌داد.
با توجه به حجم صادرات امسال، می‌توان گفت که آمریکا همچنان بزرگترین بازار نفت سوختی آمریکا باقی خواهد ماند. دومین بازار بزرگ نفت سوختی روسیه هلند است که سالانه ۹ تا ۱۰ میلیون تن از این محصول را از روسیه وارد می‌کند.


کد مطلب: 127480

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/127480/نفت-سوختی-روسیه-آمریکا-پرفروش

نفت ما
  https://www.naftema.com