کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توضیحات ملی حفاری درباره حادثه در دکل

22 شهريور 1399 ساعت 7:35

شرکت ملی حفاری ایران در پی مصدومیت دو نفر از کارکنان عملیاتی دستگاه حفاری ۵۶ فتح این شرکت در حین کار، توضیحاتی ارائه داد.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   در توضیحات روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران آمده است: این حادثه حدود ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه بعدازظهر روز سه‌شنبه (۱۸ شهریورماه) در موقعیت عملیاتی استقرار دکل ۵۶ فتح در منطقه تنگ بیجار استان ایلام رخ داد و آقای کریم سخیری، سکوبان دستگاه به‌شدت از ناحیه دست آسیب دید و همکار دیگری نیز به‌طور جزئی دچار آسیب‌دیدگی شد.
بر اساس اعلام شرکت ملی حفاری ایران، مصدومان بلافاصله پس از اقدام‌های اورژانسی با همراهی پزشک مقیم و متصدی اردوگاه دستگاه حفاری به وسیله آمبولانس شرکت با هماهنگی‌های به عمل آمده به مراکز درمانی اعزام شدند و برای شتاب‌بخشی به مراحل درمان، مصدومان در مسیر به آمبولانس فوریت‌های پزشکی (۱۱۵) ایلام منتقل و در ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه به بیمارستان امام خمینی (ره) که نزدیک‌ترین مرکز درمانی مجهز در  مرکز استان است، انتقال یافتند. در بیمارستان تیم درمانی و تخصصی به فوریت اقدام‌های اولیه در زمینه پذیرش، بستری و بررسی وضعیت مصدوم (کریم سخیری) و چگونگی عمل جراحی پیوند عضو (دست) انجام و مصدوم دیگر مداوا و ترخیص شد. هم‌زمان با این مراحل، مراتب به خانواده این همکاران اطلاع داده شد و با هماهنگی بخش‌های پشتیبانی شرکت، زمینه انتقال فوری تعدادی از افراد خانواده و نماینده  اداره بهبود روابط کار از اهواز به ایلام فراهم آمد.
پزشکان متخصص بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام با بررسی شرایط مصدوم و عضو حادثه‌دیده، نظر خود را دال بر عدم امکان پیوند و لزوم قطع عضو (دست حادثه‌دیده) اعلام کردند که تا رسیدن خانواده برای اخذ رضایت، عمل جراحی به تعویق افتاد. با حضور خانواده و اعلام عدم رضایت ایشان مبنی بر قطع عضو آقای سخیری و درخواست ترخیص و اعزام بیمار به تهران، اقدام‌های لازم برای انتقال مصدوم به‌وسیله هواپیما از سوی شرکت صورت گرفت که با توجه به نبود امکانات اورژانسی در پرواز، بیمار با آمبولانس مجهز برای ادامه درمان به بیمارستان سینای تهران اعزام شد. در تهران نیز پزشکان پس از بررسی‌ها هم‌نظر با پزشکان در ایلام، قطع عضو به علت شدت جراحت را پیشنهاد دادند و بیمار مورد عمل جراحی قرار گرفت و هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان تحت درمان است.
در ادامه این توضیحات آمده است: مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران که در نخستین لحظات از بروز حادثه مطلع شد، دستور داد تا مسئولان مرتبط نهایت توجه را نسبت به درمان این همکاران که از کارکنان پیمانکاری شرکت هستند به‌کار گیرند و هم‌زمان مدیریت‌های عملیات، ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) و فوریت‌های پزشکی شرکت نیز در قالب کارگروهی علت را بررسی و گزارش آن را اعلام کنند.
شرکت ملی حفاری ایران ضمن قدردانی از حسن توجه و دلسوزی همکاران رسانه‌ای، در واکنش به انتشار برخی نظرات غیرمستند در این رابطه در فضای مجازی اعلام کرده حق این شرکت برای پیگیری مطالب مطرح‌شده‌ای از این دست از طریق مراجع ذی‌صلاح محفوظ است.


کد مطلب: 127484

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/127484/توضیحات-ملی-حفاری-درباره-حادثه-دکل

نفت ما
  https://www.naftema.com