کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تخلف امارات از سهمیه تولید نفت خود

22 شهريور 1399 ساعت 9:05

متوسط تولید نفت خام در امارات در ماه اوت برابر با ۲.۶۹۳ میلیون بشکه در روز بود یعنی ۱۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر از سهمیه ۲.۵۹ میلیون بشکه در روز این کشور طبق قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   امارات متحده عربی که در حال حاضر سومین تولیدکننده بزرگ اوپک است، در ماه اوت بسیار بیشتر از سهمیه خود طبق قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس، نفت صادر کرده است.
اطلاعات ردیابی کشتی‌ها از چندین شرکت نشان می دهد صادرات نفت امارات در ماه اوت بیشتر از تولید آن بوده است و تولید نفت این کشور هم از محدوده ای که قرارداد اوپک ‌پلاس در نظر گرفته بود، فراتر رفته است.
متوسط تولید نفت خام در امارات در ماه اوت برابر با 2.693 میلیون بشکه در روز بود یعنی 100 هزار بشکه در روز بیشتر از سهمیه 2.59 میلیون بشکه در روز این کشور طبق قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس. گفته می شود دلیل اصلی افزایش تولید نفت امارات در ماه اوت تقاضای بالای برق در گرم‌ترین ماه‌های سال در خاورمیانه بوده است. تقاضای برق در تابستان سال جاری به خاطر محدود شدن سفرها و در خانه ماندن مردم در نتیجه همه گیری ویروس کرونا افزایش یافته است.
 

برخلاف قراردادهای قبلی اوپک پلاس، طبق قرارداد فعلی کشورهایی که به تعهد خود عمل نکنند و مازاد تولید داشته باشند باید در ماههای آینده جبران کرده و تولید خود را بیشتر پایین بیاورند.
 سهیل المزروعی وزیر نفت امارات با تایید این خبر که تولید نفت این کشور تا 2.693 میلیون بشکه در روز در ماه اوت افزایش یافته، گفت:« اقداماتی برای جبران این افزایش موقت در تولید صورت گرفته است. دلیل این افزایش تولید بالا رفتن تقاضای برق در تابستان و نیاز به تولید نفت بیشتر و گاز همراه با آن بوده است».
 مزروعی همچنین گفت شرکت نفت ملی ابوظبی (ادنوک) به مشتریان خود اعلام کرده 30 درصد از تمام درجات نفتی که برای ماه اکتبر سفارش داده اند، کاهش می یابد.

منبع: تسنیم 


کد مطلب: 127500

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/127500/تخلف-امارات-سهمیه-تولید-نفت-خود

نفت ما
  https://www.naftema.com