کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صرفه جويي ارزي با بازسازی پالايشگاه تهران

24 شهريور 1399 ساعت 9:24

رئيس كارگاه مركزي شركت پالايش نفت تهران با تشريح دستاوردها و فعاليت هاي اين واحد از ساخت و بازسازي قطعات و تجهيزات پالايشگاهي كه منجر به صرفه جويي ارزي شده است خبر داد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    ‌محمود نيكو گفت: كارگاه مركزي در كنار انجام وظايف روزانه و سرويس دهي به كليه واحدهاي عملياتي و تعميراتي، به ساخت و بازسازي قطعات و تجهيزات پالايشگاهي با استفاده از امكانات موجود نيز مي پردازد كه از شاخصه هاي مهم اين امر، توليد سريع و استاندارد قطعات يدكي مورد نياز ماشين آلات، بازگردانيدن قطعات و تجهيزات معيوب به چرخه توليد، جلوگيري از بروز وقفه در روند توليد، حركت در راستاي كاهش واردات و همچنين صرفه جويي ارزي است.
وي ادامه داد: اين واحد صنعتي متشكل از کارگاه‌های ساخت قطعات فلزي، مبدل‌های حرارتي، کارگاه تراشكاري، كارگاه تعميرات ابزار، كارگاه شیرآلات و انبار ابزار است.
به گفته نيكو كارگاه مركزي با توجه به وجود ماشین‌آلات و کارکنان متخصص داراي قابلیت های بسياري بوده و بازوي مستحکمی در امر تعميرات تجهيزات و نهایتاً تداوم و استمرار توليد در واحدهای عملياتي است.
وي تاكيد كرد: بي شك تحريم هاي اقتصادي موجود به جهت كاهش و به صفر رساندن توليد توسط شبكه استكبار جهاني طرح ريزي شده كه اين موضوع، اهميت وظايف تعمير و نگهداري تجهيزات و جلوگيري از خرابي را دوچندان مي كند.
نيكو با اشاره به انجام موفقيت آميز و صددرصدی كارهاي ارجاعي به كارگاه مركزي در تعميرات اساسي اخير تصريح كرد: كارگاه مركزي اداره تعميرات شركت پالايش نفت تهران توانست در تعميرات اساسي اخير با رعايت كليه الزامات ايمني و رعايت پروتكل هاي بهداشتي جهت جلوگيري از شيوع بيماري كرونا، تمامي دستور كار ارجاع شده را با موفقيت انجام دهد.
اين مقام مسئول درخصوص افزايش ضريب ايمني افراد و تجهيزات و پايش آن اظهار كرد: طراحي نرم افزار (پداك) پايگاه داده هاي ايمني كارگاه توسط کارکنان كارگاه مركزي جهت پايش عملکرد ایمن کارکنان و تجهيزات، انجام اصلاحات بر روي برخي تجهيزات پرخطر و حادثه‌ساز (نظیر ساخت و نصب تجهيز ايمني جهت دستگاه گيوتين و جلوگيري از آسيب به اپراتور)، طراحي و ساخت ابزار و بالانسر دستگاه بورينگ جهت تراشكاري ناحيه پشت Tube sheet (مبدل هاي حرارتي)  و...  از جمله اقدامات انجام شده است.
رئيس كارگاه مركزي گفت: اين فعاليت ها در كنار ساخت و توليد و بازسازي صد ها قطعه در کارگاه‌های مختلف بخش كوچكي از وظايف در حال انجام کارکنان اين واحد بوده است.  
 


کد مطلب: 127610

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/127610/صرفه-جويي-ارزي-بازسازی-پالايشگاه-تهران

نفت ما
  https://www.naftema.com