۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۱۲۷۶۱۰

صرفه جويي ارزي با بازسازی پالايشگاه تهران

رئيس كارگاه مركزي شركت پالايش نفت تهران با تشريح دستاوردها و فعاليت هاي اين واحد از ساخت و بازسازي قطعات و تجهيزات پالايشگاهي كه منجر به صرفه جويي ارزي شده است خبر داد.
پالایشگاه تهران
پالایشگاه تهران
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    ‌محمود نيكو گفت: كارگاه مركزي در كنار انجام وظايف روزانه و سرويس دهي به كليه واحدهاي عملياتي و تعميراتي، به ساخت و بازسازي قطعات و تجهيزات پالايشگاهي با استفاده از امكانات موجود نيز مي پردازد كه از شاخصه هاي مهم اين امر، توليد سريع و استاندارد قطعات يدكي مورد نياز ماشين آلات، بازگردانيدن قطعات و تجهيزات معيوب به چرخه توليد، جلوگيري از بروز وقفه در روند توليد، حركت در راستاي كاهش واردات و همچنين صرفه جويي ارزي است.
وي ادامه داد: اين واحد صنعتي متشكل از کارگاه‌های ساخت قطعات فلزي، مبدل‌های حرارتي، کارگاه تراشكاري، كارگاه تعميرات ابزار، كارگاه شیرآلات و انبار ابزار است.
به گفته نيكو كارگاه مركزي با توجه به وجود ماشین‌آلات و کارکنان متخصص داراي قابلیت های بسياري بوده و بازوي مستحکمی در امر تعميرات تجهيزات و نهایتاً تداوم و استمرار توليد در واحدهای عملياتي است.
وي تاكيد كرد: بي شك تحريم هاي اقتصادي موجود به جهت كاهش و به صفر رساندن توليد توسط شبكه استكبار جهاني طرح ريزي شده كه اين موضوع، اهميت وظايف تعمير و نگهداري تجهيزات و جلوگيري از خرابي را دوچندان مي كند.
نيكو با اشاره به انجام موفقيت آميز و صددرصدی كارهاي ارجاعي به كارگاه مركزي در تعميرات اساسي اخير تصريح كرد: كارگاه مركزي اداره تعميرات شركت پالايش نفت تهران توانست در تعميرات اساسي اخير با رعايت كليه الزامات ايمني و رعايت پروتكل هاي بهداشتي جهت جلوگيري از شيوع بيماري كرونا، تمامي دستور كار ارجاع شده را با موفقيت انجام دهد.
اين مقام مسئول درخصوص افزايش ضريب ايمني افراد و تجهيزات و پايش آن اظهار كرد: طراحي نرم افزار (پداك) پايگاه داده هاي ايمني كارگاه توسط کارکنان كارگاه مركزي جهت پايش عملکرد ایمن کارکنان و تجهيزات، انجام اصلاحات بر روي برخي تجهيزات پرخطر و حادثه‌ساز (نظیر ساخت و نصب تجهيز ايمني جهت دستگاه گيوتين و جلوگيري از آسيب به اپراتور)، طراحي و ساخت ابزار و بالانسر دستگاه بورينگ جهت تراشكاري ناحيه پشت Tube sheet (مبدل هاي حرارتي)  و...  از جمله اقدامات انجام شده است.
رئيس كارگاه مركزي گفت: اين فعاليت ها در كنار ساخت و توليد و بازسازي صد ها قطعه در کارگاه‌های مختلف بخش كوچكي از وظايف در حال انجام کارکنان اين واحد بوده است.  
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی