۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۱۲۷۶۳۵

کارنامه موفق کیش در کنترل بیماری کرونا

تا کنون ۱۵۱۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در جزیره کیش شناسایی شدند که با ۹۲ صدم درصد فوتی از کل بیماران مثبت در این منطقه در مقایسه با نرم جهانی از شاخص خوبی برخوردار هستیم.
کارنامه موفق کیش در کنترل بیماری کرونا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان این که 1 هزار و 514 بیمار مبتلا به ویروس کرونا منجربه 14 فوتی از کل بیماران مثبت با شاخص 92صدم درصد شده است، گفت: این شاخص، شاخص کوچکی نیست و نرم جهانی آن 4 تا 6 درصد است و در برخی از شهرهای کشور این شاخص تا 9 درصد نیز رسیده و همچنین بندرلنگه با 1هزار و 380 بیمار مثبت شناسایی شده 78 مورد فوتی داشته است.
رضانیا در ادامه تصریح کرد: شاخص به دست آمده نشان دهنده سطح خدمات با کیفیتی است که به بیماران جزیره کیش ارائه می شود.
وی با بیان این که 96 نفر از بهترین پرسنل های حوزه بهداشت در کنترل و مهار ویروس کووید19 در این مجموعه فعالیت می کنند اظهار داشت: این افراد به صورت مرتب جهت دریافت مهارت های جدید تحت آموزش هستند و به روز بودن اطلاعات و تخصص آنان بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در کنترل اپیدمی کرونا بسیار موثر بوده است.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در خصوص اجرای طرح قرنطینه و ارائه خدمات ویژه به بیماران مبتلا به ویروس کووید19 افزود: هیچ منطقه ای در سطح کشور همانند نقاهتگاه کیش ندارد و مراقبت 14 روزه از ابتدا شناسایی بیمار مثبت با جدیت تمام و با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش اجرا می شود.
محمدرضا رضانیا، جمع آوری و انتقال زباله، ایاب و ذهاب بیمار جهت مراجعه به بیمارستان و تحویل غذا درب منزل به خصوص برای افراد بی بضاعت به صورت رایگان ارائه می شود.
رضانیا خاطر نشان کرد: تمام اقدامات و تامین بخشی از این خدمات و ملزمات بیماران با همت سازمان منطقه آزاد کیش، بخش خصوصی و مرهون تلاش شبانه روزی 96 نفر پرسنل بهداشت کیش است.
وی با بیان این که حوزه درمان، در قبال کسی که به بیمارستان مراجعه می کند خدمات درمانی ارائه می شود ولی در بخش بهداشت این گونه نیست و باید افرادی که ناقل این بیماری هستند شناسایی و درمان شوند اظهار داشت: در ظرف این مدت بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر مسافر در کیش تردد داشتند یعنی در واقع 800 هزار نفر جمعیت جزیره کیش به صورت متغیر افزایش یافته است و با توجه به جمعیت 40 هزار نفری این منطقه، در قبال همه آنها کارهای محیطی را با جدیدت تمام انجام دادیم و این اقدامات همچنان ادامه دارد.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به حدود 25 رده گروه فعالیتی در کیش که نباید کنار بیماریابی بی اهمیت شمرده شوند گفت: بر اجناس تاریخ گذشته ای که در سوپرمارکت ها عرضه می شد نظارت های حداکثری بر قرار است و از ابتدای شروع بیماری کرونا پرسنل به صورت ۱۶ ساعته و حتی ۲۱ ساعته در طول شبانه روز نسبت به شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و نظارت بر اماکن عمومی فعالیت دارند و شاخص های بهداشتی و درمانی در کیش از شاخص های خوبی بر خوردار است
محمدرضا رضانیا با تاکید بر این که خبرنگاران باید فعالیت بهداشت درمان را در دو بعد ارزیابی کنند افزود: خبرنگار برای این که مقایسه کنند این حوزه در چه وضعیتی قرار دارد باید بر اساس شاخص های به دست آمده اقدام کنند.
رضانیا در ادامه بعد دیگر را مطالبات مردمی عنوان کرد و گفت: هر چند خدمات ارائه شده بالاتر از خدمات استانی است ولی این مطالبات مردمی وجود دارد و با حمایت های سازمان منطقه آزا کیش یک سری خدمات در این منطقه بیشتر ارائه می شود و باید بخش خصوصی نیز به حوزه درمان ورود پیدا کند به خاطر این که بخش درمان نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی