کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت نفت سنگین ایران بالاتر رفت

25 شهريور 1399 ساعت 7:34

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در ماه میلادی گذشته یک دلار و ۷۷ سنت معادل ۴.۱ درصد نسبت به ژوئیه افزایش داشت.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   قیمت نفت سنگین ایران در اوت به ۴۵ دلار و هفت سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با قیمت ۴۳ دلار و ۳۰ سنت در ژوئیه، یک دلار و ۷۷ سنت معادل ۴.۱ درصد افزایش داشت.
میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۳۹ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه در مقایسه با ۶۲ دلار و ۴۶ سنت در مدت مشابه سال گذشته بوده است.
ارزش سبد نفتی اوپک در اوت به ۴۵ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید و در مقایسه با ژوئیه یک دلار و ۷۷ سنت معادل ۴.۱ درصد افزایش داشت. ارزش سبد نفتی اوپک در اوت تحت تاثیر رشد قیمت گرید نفتی Merey ونزوئلا که شش دلار و ۸۹ سنت معادل ۲۴.۳ درصد رشد ماهانه داشت، بیش از هر قیمت پایه دیگری افزایش پیدا کرد.
میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۴۰ دلار و ۵۰ سنت بوده که در مقایسه با ۶۴ دلار و ۶۳ سنت در مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۷.۳ درصدی را نشان می دهد.
طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در اوت به ۲۴.۰۵میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۷۶ میلیون بشکه در روز  در مقایسه با ژوییه افزایش داشت. تولید عمدتا در عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، الجزایر و آنگولا افزایش پیدا کرد و در مقابل، در عراق کاهش یافت. تولید نفت ایران تغییر چندانی نداشت و با ۱۰ هزار بشکه در روز افزایش نسبت به ژوئیه، به ۱.۹۴۰ میلیون بشکه در روز رسید.

منبع: ایسنا 


کد مطلب: 127644

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/127644/قیمت-نفت-سنگین-ایران-بالاتر-رفت

نفت ما
  https://www.naftema.com