۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳
کد مطلب : ۱۲۷۷۰۲

تقاضای جهانی نفت کاهش می‌یابد

آژانس بین‌المللی انرژی» (IEA) اعلام کرد که با شیوع ویروس کرونا در بسیاری از بخش‌های دنیا و افزایش دورکاری، تقاضای جهانی نفت در ماه‌های آینده کاهش خواهد یافت.
تقاضای جهانی نفت کاهش می‌یابد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    این آژانس در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: جبران کامل کاهش رشد اقتصادی ماه‌ها زمان نیاز دارد. این در حالی است که احتمال می‌رود برخی بخش‌ها مانند هوانوردی حتی تا سال آینده نیز نتوانند به مرحله پیش از شیوع کرونا بازگردند.
این نهاد مستقر در فرانسه پیش‌بینی کرد که تا پایان ۲۰۲۰ تقاضای روزانه نفت به طور میانگین ۲۰۰ هزار بشکه کاهش می‌یابد و به ۹۱.۷ میلیون بشکه در روز می‌رسد.
آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد که موج دوم کرونا ممکن است باعث شود که دولت‌ها محدودیت‌ها را بازگردانند و در نهایت دورکاری موجب شود که تقاضای سوخت کاهش پیدا کند.
این آژانس، تاثیر محدودیت‌های ضدکرونایی بر کاهش حمل و نقل، افزایش دورکاری و بحران اقتصادی ناشی از شیوع این ویروس را از عوامل اصلی کاهش نقاضای جهانی برای نفت معرفی کرده است.
در همین حال، اوپک نیز روز دوشنبه در گزارشی پیش‌بینی کرد که تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰ از ۹.۵ میلیون بشکه به ۹۰.۲ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.
اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی مشخصا به کاهش تقاضای نفت در هند اشاره کردند اما آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که تقاضای چین افزایش پیدا کرده که این امر ناشی از بازگشت اقتصاد این کشور به مدار رشد است.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی