۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۱۲۷۷۵۰

آمریکا بزرگترین تولیدکننده نفت جهان ماند

با وجود کاهش ناخواسته تولید نفت شیل در اوایل امسال که هنوز به وضعیت عادی برنگشته است، آمریکا در ژوییه همچنان عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان را حفظ کرد و بالاتر از عربستان سعودی و روسیه ایستاد.
آمریکا بزرگترین تولیدکننده نفت جهان ماند
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    آمارهای منتشره از سوی سازمان JODI که اطلاعات اعلام شده از سوی ۱۱۴ کشور را گردآوری می کند، نشان داد تولید نفت خام آمریکا در ژوییه به بیش از ۱۱ میلیون بشکه در روز رسید. تولید ۱۱.۰۳۵ میلیون بشکه در روز در ژوییه، ۵.۷ درصد بالاتر از تولید ۱۰.۴۳۶ میلیون بشکه در روز در ژوئن بود. تولید ژوئن هم نسبت به آمار تولید ۱۰ میلیون بشکه در روز اوت که پایینترین تولید ماهانه آمریکا از اواخر سال ۲۰۱۷ بود، افزایش داشت.
صادرات نفت آمریکا در ژوییه نسبت به ژوئن رشد کرد و این کشور ۲.۸۶۷ میلیون بشکه در روز نفت صادر کرد که بالاتر از ۲.۷۵۳ میلیون بشکه در روز صادرات ژوئن بود.
آمریکا در سال ۲۰۱۸ با عبور از عربستان سعودی و روسیه، بزرگترین تولیدکننده نفت جهان شد و از آن زمان این عنوان را حفظ کرده است. عربستان سعودی و روسیه که پیمان کاهش تولید اوپک پلاس را برای تقویت بازار نفت هدایت می کنند، تولیدشان را محدود نگه داشته اند.
دور جدید توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس در ماه مه و پس از یک جنگ قیمت کوتاه مدت میان عربستان سعودی و روسیه روی داد. این دو رقیب و شریک در حال حاضر تولیدشان را تا پایان امسال در حدود ۹ میلیون بشکه در روز نگه خواهند داشت.
روسیه در ماه ژوئن نفت بیشتری تولید کرد و در رتبه دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان بالاتر از عربستان سعودی و پس از آمریکا قرار گرفت. عربستان سعودی در ژوئن علاوه بر ۲.۵ میلیون بشکه در روز سهمیه کاهش تولید اوپک پلاس، تولیدش را به طور داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز دیگر کاهش داده بود.
بر اساس گزارش اویل پرایس، آمار JODI نشان داد که روسیه جایگاه تولیدکننده شماره دوی جهان را در ژوییه همچنان حفظ کرد.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی