کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال برگزاری جلسه فوق العاده اوپک

29 شهريور 1399 ساعت 8:59

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که ائتلاف اوپک پلاس در صورت بدتر شدن وضعیت بازارهای نفت جلسه فوق العاده ای را در ماه اکتبر برگزار خواهد کرد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   با اعلام این خبر، قیمت نفت برنت با افزایش یک درصدی مواجه شد و حدود 43 دلار برای هر بشکه معامله شد.
 

عبدالعزیز در یک نشست غیرعلنی اوپک پلاس به رهبری روسیه صحبت می کرد. در حالی که قیمت نفت به علت عدم اطمینان از چشم انداز اقتصاد جهانی رو به کاهش است، هدف از این نشست مطابقت بیشتر اعضای اوپک با برنامه کاهش تولید نفت بوده است.
براساس پیش نویس بیانیه مطبوعاتی و سند داخلی این نشست که روز پنجشنبه به رویت رویترز رسیده است، گروه اوپک پلاس هشدار داد که افزایش موارد ابتلا به کرونا در برخی کشورها می تواند تقاضای انرژی را با وجود نشانه های اولیه از کاهش ذخایر نفت کاهش دهد.
بر اساس این پیش نویس، گروه تولید کنندگان عمده نفت، از جمله عربستان سعودی و روسیه، هیچ تغییری را در هدف فعلی خود برای کاهش تولید که 7.7 میلیون بشکه در روز یا حدود 8 درصد از تقاضای جهانی است، توصیه نمی کنند.
به گفته منابع آگاه، ائتلاف اوپک به کشورهایی مانند عراق، نیجریه و امارات متحده عربی فشار خواهند آورد تا تولید خود را بیشت کاهش داده و احتمالاً دوره جبران تولید بیش از حد نفت خود را از سپتامبر تا نوامبر تمدید کنند.

منبع: تسنیم 


کد مطلب: 127772

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/127772/احتمال-برگزاری-جلسه-فوق-العاده-اوپک

نفت ما
  https://www.naftema.com