۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۱۲۷۷۷۳

افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که در پی بهبود قیمت‌های جهانی نفت خام شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا برای دومین بار در سه هفته اخیر افزایش یافت.
افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    شمار دکل‌های نفت و گاز طبیعی آمریکا این هفته برای دومین بار در سه هفته اخیر افزایش یافت، زیرا تولیدکنندگان نفت شیل با بهبود قیمت نفت خام نسبت به سقوط تاریخی آن در پی همه‌گیری ویروس کرونا، فعالیت‌های حفاری را از سر گرفتند.
بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۲۸ شهریورماه) خود آورده است که با افزایش یک دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۱۸ سپتامبر (جمعه، ۲۸ شهریورماه) به ۲۵۵ دستگاه رسید. 
مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به چهاردهم اوت (جمعه، ۲۴ مردادماه) به ۲۴۳ دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) رسیده بود.
تعداد کل دکل‌های نفتی فعال در هفته منتهی به جمعه (۲۸ شهریورماه) نسبت به هفته مشابه در سال گذشته میلادی که ۶۱۳ دستگاه بود، ۷۱ درصد کاهش یافته است.
مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، با یک دستگاه کاهش به ۱۷۹ دستگاه و شمار دکل‌های گازی نیز با دو دستگاه افزایش به ۷۳ دستگاه رسید.
در حالی که قیمت نفت آمریکا از آغاز سال جاری میلادی به دلیل تضعیف تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا حدود ۳۳ درصد کاهش یافته است، قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی با افزایش ۱۱۸ درصدی در پنج ماه اخیر و با امید به بهبود شرایط اقتصاد جهانی با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا، روز جمعه حدود ۴۱ دلار برای هر بشکه معامله شد.
شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا به‌عنوان شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.

منبع: شانا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی