۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۱۲۷۷۹۱

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۶/۲۹

در حالی که محاصره تاسیسات صادرات نفت لیبی برای یک ماه لغو شده و در عین حال گروه اوپک پلاس اعضای خود را برای تبعیت بهتر از مفاد توافق کاهش تولید تحت فشار قرار داده است، قیمت نفت روز جمعه شاهد تغییر اندکی بود.
نفت
نفت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 15 سنت معادل 0.35 درصد کاهش به 43 دلار و 15 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 14 سنت معادل 0.34 درصد رشد به 41 دلار و 11 سنت رسید. در این هفته نفت برنت 8.3 درصد و نفت خام آمریکا 10.1 درصد رشد را شاهد بود.
پس از آنکه عربستان متحدان خود را برای پایبندی به سهمیه های کاهش تولید تحت فشار قرار داده و طوفان گرمسیری سالی سبب کاهش تولید نفت آمریکا گشته است، قیمت نفت در طی هفته گذشته شاهد رشد بوده است.
پس از آنکه ژنرال هفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی اعلام کرد که محاصره نفتی تاسیسات نفتی این کشور را برای یک ماه برداشته است، قیمت ها در بازار نفت شاهد کاهش بود. محاصره تاسیسات نفتی در ماه های گذشته تولید نفت این کشور را از حدود 1.2 میلیون بشکه به اندکی بیش از صد هزار بشکه در روز رسانده است.
عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان گفته اگر بازار به دلیل تقاضای ضعیف و افزایش شیوع کرونا باز هم تضعیف شود، اوپک پلاس در ماه اکتبر نشست ویژه ای تشکیل خواهد داد.
بجورنار تونهاگن رئیس بخش بازار نفت موسسه ریستاد انرژی در این باره گفت: «اوپک پلاس نمایش قدرت خوبی داشته و به بازار اطمینان داده که اگر اقدام بیشتری لازم باشد حتما اتخاذ خواهد شد.»
بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی کرده که بازار تا سه ماهه پایانی امسال با کمبود عرضه روزانه 3 میلیون بشکه ای نفت مواجه خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای