۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۱۲۷۷۹۸

مصرف روزانه ۲۵ میلیون متر مکعب CNG

مدیر طرح سی. ان. جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در حال حاضر ظرفیت جایگاه‌های سی. ان. جی ۴۰ تا ۴۵ میلیون متر مکعب در روز بوده و مصرف این سوخت نیز به ۲۵ میلیون متر مکعب رسیده است.
مصرف روزانه ۲۵ میلیون متر مکعب CNG
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   «محمدحسین باقری» امروز (شنبه) در نشستی خبری با بیان اینکه برای تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی در ابتدا ۶ پیمانکار انتخاب شد، افزود: این ۶ پیمانکار موظف شدند تا برای دوگانه‌سوزشدن این خودروها، ۱۸۶ کارگاه را مجهز کنند.
وی با تاکید بر اینکه در مرحله اول تنها خودروهای عمومی شامل تاکسی، ‌ وانت بار و ون‌ها در برنامه تبدیل قرار دارند، ‌ادامه داد: در مرحله بعد و در صورت ابلاغ، مسافربرهای شخصی دوگانه‌سوز خواهند شد.
به گفته باقری تا کنون ۱۳۶ هزار و ۷۰۰ خودرو در سامانه تبدیل ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۱ هزار و ۶۰۰ خودرو واجد شرایط تبدیل رایگان بودند و بیش از ۲۳ هزار خودرو نیز تا کنون دوگانه‌سوز شده است. همچنین ۶ هزار و ۳۰۰ خودرو نیز در صف نوبت‌دهی کارگاهی قرار دارند.
وی به موضوع هوشمندسازی جایگاه‌های سی. ان. جی نیز اشاره کرد و گفت: مصوبه هوشمندسازی بر مبنای ارتقای ایمنی و تردد خودروها در جایگاه‌ها است زیرا ۱۰۰ درصد حوادث مربوط به سی. ان. جی به دلیل خوردگی سطحی و همچنین دستکاری مخزن اتفاق می‌افتد.
 مدیر طرح سی. ان. جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: با هوشمندسازی، خودروها با ورود به جایگاه شناسایی شده و تنها در صورت وجود گواهی سلامت امکان سوخت‌گیری وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از این حوادث، شورای اقتصاد مصوبه هوشمندسازی را تصویب کرد، افزود:‌ البته پیش زمینه انجام کار بحث تعامل با پلیس راهور ناجا برای تغییر کارت خودرو از بنزینی به دوگانه‌سوز است.
باقری با اشاره به اینکه فرایند هوشمندسازی را آغاز کرده‌ایم و اسناد مناقصه نیز آماده است، گفت:‌ با انجام اینکار، حوادثی که به ندرت اتفاق می‌افتد نیز کنترل خواهد شد.
به گفته باقری، سوخت سی. ان. جی ایمن‌تر از خودروهای بنزینی است زیرا حتی یک مورد انفجار به دلیل ضربه و یا تصادف گزارش نشده است.
وی تعداد جایگاه‌های فعال سی. ان. جی در کشور را ۲۵۰۰ جایگاه عنوان کرد و افزود:‌  با توجه به پراکندگی کشوری جایگاه‌ها، بیشترین مشکل و کمبود در کلان شهرها است و در شهرهای کوچکتر و جاده‌های بین شهری مشکل نداریم.
مدیر طرح سی. ان. جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران  تاکید کرد: با وجود این، در کل جایگاه‌های موجود ۴۰ تا ۴۵ میلیون متر مکعب ظرفیت عرضه سی. ان. جی در روز را دارند.  
وی با اشاره به اینکه اکنون مصرف سی. ان. جی در روز به ۲۵ میلیون متر مکعب در روز رسیده است، ادامه داد: با تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی پیش‌بینی می‌شود مصرف ۱۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش پیدا کند و با توجه به ظرفیت خالی در جایگاه‌ها مشکلی در تامین سوخت وجود ندارد.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی