کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زنگنه:

گازوییل گران نمی‌شود

31 شهريور 1399 ساعت 11:23

وزیر نفت در پاسخ به شایعاتی مبنی بر بررسی افزایش قیمت گازوییل در دولت گفت: برای صدمین بار افزایش قیمت گازوییل را تکذیب می کنم.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   وزیر نفت گفت: توسعه فناوری در بالادست نفت اهمیت ویژه‌ای دارد که مهمترین بخش آن افزایش ضریب بازیافت میادین نفت و گاز است.  

بیژن زنگنه امروز (دوشنبه) در مراسم امضای ۱۳ قرارداد ازدیاد برداشت میادین نفت و گاز با دانشگاه‌ها با اشاره به هفته دفاع مقدس، ادامه داد: جهاد باید در تمام زندگی در جریان باشد و اگر امروز سرپا هستیم به مدد جهادگران گمنامی است که بعد از جنگ فعالیت داشتند.
وی افزود: اکنون نیز جنگ جریان دارد، البته جنگ بدون خونریزی است.
زنگنه با تشکر از اساتید و دانشجویان این دانشگاه ها، گفت: دانشگاه و صنعت باید با هم کار کنند، آنها لازم و ملزوم هم هستند.
وی افزود: باید تحمل و صبر و حوصله داشت، زیرا دانشگاه‌ها قلب پیوندی برای نفت هستند و اکنون این پیوند برقرار شده است.  
وزیر نفت ادامه داد: ۹ قرارداد قبلی با اجبار امضا شد اما دانشگاه ها این‌بار خودشان پیش قدم شدند.  
وی تاکید کرد: علاوه بر اینکه افزایش بازیافت و بهبود تولید داریم، دانشگاه و صنعت نفت نیز با هم پیوند خورده است.  
زنگنه به توسعه فناوری در بالادست نفت اشاره کرد و گفت: چهار محور در این زمینه وجود دارد که مهمترین بخش، افزایش ضریب بازیافت است.  
وی افزود: اولین محور از این ۴ رکن، ظرفیت نیروی انسانی متخصص است، اینکار از سال ۷۷ آغاز شد. در طول این سال ها بسیاری از افرادی که بورسیه تحصیلی گرفتند و به خارج رفتند برگشتند و استاد شدند. بدون داشتن نیروی متخصص نمی توان از پژوهش صحبت کرد.
وزیرنفت با بیان اینکه رکن بعدی پژوهش است، ادامه داد: خوشبختانه اکنون وضعیت به سمتی می رود که در پژوهش پاسخگو باشد. سرمایه گذاری مورد توجهی در آزمایشگاه ها شده است.  ما دانشگاه و پژوهشگاه نفت را نیز تقویت می کنیم، اما انحصار را نمی پذیریم.
وی با اشاره به اینکه انحصار در هیچ چیز خوب نیست، گفت: رقابت، ارزش‌آفرین است.  
به گفته وزیر نفت، نکته سوم ظرفیت های حرفه ای است که توسعه پژوهش و فناوری را سامان می دهند،  امروز اگر شخصی بخواهد کالا یا خدمتی بفروشد باید هر روز کیفیت را بالا ببرد که با پژوهش های توسعه ای محقق می شود.  
وی تاکید کرد: یکی از بخش های ظرفیت‌های حرفه‌ای، توسعه شرکت های اکتشاف و تولید است.  
زنگنه محور چهارم را مدیریت سیستم ها و نظام اجرا دانست و افزود: مدیریت هم فرزند فناوری است و هم می تواند آن را توسعه دهد.  
وی با بیان اینکه درهای پژوهشگاه نفت به روی همه محققان باز است و پارک فناوری را فعال می کنیم، گفت: صندوق پژوهش و فناوری نیز مشغول کار است، همچنین از مراکز نوآوری در کنار دانشگاه ها حمایت کرده و سرمایه گذاری می کنیم.  
وزیر نفت ادامه داد: در بخش پایین‌دستی نفت، قراردادهای مهمی انجام شده که نیاز به حمایت دارد تا صاحب لایسنس (دانش فنی) شویم و به فرایندهای تولید در بخش‌های پر مصرف برسیم.  
وی در پاسخ به سوالی در مورد شایعه بررسی افزایش قیمت گازوییل در دولت گفت: برای صدمین بار افزایش قیمت گازوییل تکذیب می شود. 

منبع: ایرنا 


کد مطلب: 127897

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/127897/گازوییل-گران-نمی-شود

نفت ما
  https://www.naftema.com