۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۱۲۷۸۹۹

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۹۹/۰۶/۳۱

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 250 هزار تومان، قیمت دلار 27 هزار و 100 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 13 میلیون و 360 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 12میلیون و 350 هزار تومان است.
قیمت طلا، سکه و ارز
قیمت طلا، سکه و ارز
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6میلیون و 900 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3میلیون و 900 هزار تومان و سکه گرمی2 میلیون و 20 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
 
قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و 250 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 660 هزار تومان و هر مثقال طلا 5میلیون و 417 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.
فعالان بازار، علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر را افزایش چشم‌گیر قیمت ارز می‌دانند و می‌گویند: از یکی دو روز گذشته تقاضا برای خرید طلای خام و سکه در بازار افزایش یافته و همین امر موجب افزایش حباب سکه شده است.
  همزمان با کاهش ارزش دلار و در حالی که بحران کرونا سبب شده تا امیدها برای ترمیم سریع اقتصاد جهانی کمرنگ شود، قیمت طلا در معاملات اولیه امروز دوشنبه شاهد اندکی افزایش بود. سرمایه گذاران منتظر سخنان این هفته سیاستگذاران فدرال رزرو هستند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد افزایش به 1952 دلار و 92 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با 0.15 درصد افت به 1959 دلار و 10 سنت رسید.
 
شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب امروز 0.1 درصد کاهش داشت و موجب جذاب تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.
سیاستگذاران فدرال رزرو از روز جمعه شروع به تشریح سیاست جدید بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ تورم کرده اند، موضوعی که در شکل دهی به نحوه نگاه سرمایه گذاران و خانوارهای آمریکایی به چشم انداز آینده اقتصادی اهمیت دارد.
سرمایه گذاران اکنون منتظر سخنرانی های عمومی چند سیاستگذار فدرال رزرو در اواخر این هفته هستند که می تواند سرنخ هایی از سیاست پولی آتی بانک مرکزی آمریکا به دست دهد.
تشدید مجدد شیوع کرونا در جهان طی ماه های اخیر سبب شده تا مقامات کشورهای مختلف به تدریج اقدام به وضع مجدد برخی ممنوعیت ها از جمله اجباری شدن استفاده از ماسک در تمام مکان های سربسته عمومی کنند.
مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس دیروز گفت، اگر مردم از مقررات دولتی برای توقف شیوع کرونا تبعیت نکنند، یک قرنطینه سراسری دیگر برقرار خواهد شد. در عین حال برخی از شهرهای اروپایی محدودیت های جدیدی را برای جلوگیری از گسترش ویروس اتخاذ کرده اند.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با 1.03 درصد رشد به 1259.84 تن رسید.
جواهرفروشان در هند امیدوارند با آغاز فصل جشنواره های سنتی تقاضا برای خرید افزایش یابد. دلالان نیز برای تشویق مصرف کنندگان به خرید تخفیف هایی را ارائه کرده اند، اما فعالیت بازار طلا و جواهرات در آسیا همچنان رونق چندانی ندارد.
 در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار با ثبات نسبت به قیمت های پایانی دیروز،  27 هزار و 100 تومان، یورو 32هزار تومان و درهم امارات 7هزار و 450 تومان اعلام شده است.
 
گفتنی است، تشدید نوسانات ارزی و ورود دلار به کانال 27 هزار تومان موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی های مجاز مقدمات کاهش قیمت‌ها را در بازار ارز فراهم کرد.
هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با کاهش 350 تومانی نسبت به روز کاری قبل 26 هزار و 850 تومان و قیمت خرید دلار نیز 26 هزار و 750 تومان درج شده است.
ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با کاهش 300 تومانی معادل 31 هزار و 700 تومان و قیمت خرید یورو 31 هزار و 600 تومان تعیین شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی