۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۱۲۸۰۱۲

صادرات نفت آمریکا رو به کاهش است

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد صادرات نفت خام این کشور از ۳.۷۰۸ میلیون بشکه در روز در ماه فوریه تا ۲.۷۵۳ میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن کاهش یافته است.
نفت آمریکا
نفت آمریکا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد کاهش تقاضای جهانی برای نفت و سوخت به خاطر همه گیری ویروس کرونا باعث پایین آمدن صادرات نفت خام این کشور از اوج 3.7 میلیون بشکه در روز ماه فوریه شده است.
 اطلاعات این اداره نشان می دهد صادرات نفت خام آمریکا از 3.708 میلیون بشکه در روز در ماه فوریه تا 2.753 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن کاهش یافته است.
 علیرغم کاهش صادرات طی تعطیلی‌هایی که برای مهار گسترش ویروس کرونا وضع شده بود، صادرات نفت خام آمریکا در نیمه اول 2020 بالاتر از شش ماه اول 2019 بوده است.
 واردات نفت خام آمریکا هم در نیمه اول سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته پایین آمد ولی به دنبال ارسال محموله‌های نفت  عربستان به بازار در ماه آوریل، واردات نفت آمریکا در ماه‌های مه و ژوئن افزایش یافت.
 

 تقاضای جهانی نفت در نیمه اول 2020 تا متوسط 90 میلیون بشکه در روز کاهش یافت. این رقم در 6 ماه اول 2019 برابر با 100.7 میلیون بشکه در روز بود. گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد تقاضای بسیار پایین برای نفت خام و محصولات نفتی باعث کاهش صادرات نفت آمریکا از ماه فوریه شده است.
 علیرغم کاهش ماهانه صادرات نفت آمریکا از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، صادرات این کشور به چین در نیمه اول 2020 افزایش داشته است. آمریکا 361 هزار بشکه نفت خام در این دوره به چین صادر کرد که از 213 هزار بشکه در روز صادر شده در نیمه اول 2019 بالاتر بود. چین در این دوره بزرگترین مقصد صادرات نفت خام آمریکا بود.
 تحلیلگران دلیل افزایش صادرات نفت آمریکا به چین را هجوم این کشور برای بهره بردن از قیمت پایین نفت در ماه آوریل می دانند.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی