۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۱۲۸۰۱۴

سینوپک چین سرمایه‌های اکسون را می خرد

شرکت سینوپک چین به همراه یک شرکت خصوصی دیگر در میان چندین کاندیدا برای خرید سرمایه های شرکت اکسون در دریای شمال قرار دارد.شرکت اکسون دارایی‌های خود در این منطقه را برای فروش گذاشته است.
سینوپک چین سرمایه‌های اکسون را می خرد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   شرکت اکتشاف نفت خارجی کویت، شرکت سیکار پوینت و شرکت تیلویند انرژی هم با همکاری مرکوری در میان خریداران قرار دارند.
 گزارش فروش این سرمایه ها در ژوئن منتشر شد ولی شرکت اکسون اولین بار برنامه‌های خود را برای خروج از تولید نفت در این منطقه در ماه اوت 2019 اعلام کرده بود. شرکت اکسون قبلاً از نروژ هم خارج شده و سرمایه‌های خود در این کشور را 4.5 میلیارد دلار به شرکت «وار انرژی» فروخته بود.
 طرح‌های اکسون به تعویق افتاد ولی پس از سقوط قیمت نفت در سال جاری میلادی، این شرکت تصمیم گرفت ضرر و زیان خود را کاهش دهد. تخمین زده می‌شد فروش سرمایه‌های اکسون در دریای شمال 2 میلیارد دلار برای این کشور درآمد داشته باشد ولی حالا با توجه به دورنمای تیره و تار تقاضای نفت، این رقم احتمالاً پایین تر خواهد آمد.
 

 اکسون سهام خود در 15 میدان نفتی را به فروش می رساند. این میادین نفتی در سال جاری میلادی 37 هزار بشکه در روز برای این شرکت نفت تولید کرده اند. دو بلوک اکتشاف نفت و سهام اکسون در شبکه‌های خط لوله در این منطقه هم به فروش گذاشته شده اند. این سرمایه ها ماه آینده به مزایده گذاشته می‌شوند و انتقال آنها در سه ماهه اول سال آینده میلادی نهایی می‌شود.
تعداد کسانی که در این مزایده شرکت خواهند کرد شگفت انگیز بوده است. وقتی اولین بار خبر فروش این سرمایه ها منتشر شد، تصور نمی شد اکسون با توجه به شرایط بازار و دورنمای صنعت نفت بتواند خریداری پیدا کند. ولی به نظر می رسد دریای شمال همچنان در میان بازیگران صنعت نفت محبوبیت دارد.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی