۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۱۲۸۰۴۶

عوامل وقوع حوادث رانندگی چیست؟

جانشین پلیس راه از نقش اصلی ۴ عامل در بروز تصادفات جاده‌ای خبر داد.
حوادث رانندگی
حوادث رانندگی
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سرهنگ ایوب شرافتی جانشین پلیس راه در تحلیل علت وقوع تصادفات جاده‌ای اظهار داشت: سرعت غیرمجاز و تخطی از سرعت مطئنه، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ، عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی و عدم رعایت فاصله طولی از جمله مواردی است که قسمت اعظمی از تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند.
وی گفت:‌سرعت و سبقت غیرمجاز در مسیرهای دو طرفه تصادفات رخ به رخ را به وجود می‌آورد که متاسفانه منجر‌به‌فوت و جرح راننده یا سرنشینان می‌شود.
جانشین پلیس راه به تحلیل تصادفات در بازه زمانی 31 شهریور پرداخت و گفت: اگر 10 تصادف مهم آن روز را تحلیل کنیم متوجه می‌شویم که علت اصلی بروز تمام آن حوادث همین 4 علت فوق بوده است.
سرهنگ شرافتی افزود:در سه حادثه تصادف که به علت عدم توجه به جلو رخ داد سه نفر کشته و یک نفر مجروح شدند؛ انحراف به چپ علت بروز سه تصادف رانندگی بود که 5 کشته و دو مجروح به جای گذاشت.
وی‌ادامه داد: تخطی‌از سرعت مطمئنه در دو تصادف باعث جان باختن دو نفر و مجروحیت یک نفر شد و عدم رعایت فاصله طولی در دو حادثه جداگانه نیز‌ دو کشته و‌ دو مجروح بر جای گذاشت.
وی گفت:‌در بسیاری از موارد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه منجر به واژگونی خودرو می‌شود مثل واژگونی که برای سواری پژو در محور خوانسار- دامنه در اصفهان به وقوع پیوست و یک فوتی و دو مجروح داشت.
جانشین پلیس راه با بیان این مطلب که رانندگان باید همواره قوانین و مقررات را رعایت کرده و سرعت مطمئنه را لحاظ کنند، اعلام کرد:سرعت غیرمجاز می‌تواند واژگونی خودرو یا تصادفات فوتی را بوجود آورد؛ در گیلان‌‌غرب تخطی از سرعت مطمئنه تصادف دو دستگاه پژو را رقم‌ که یک کشته و یک مجروح داشت یا به واسطه واژگونی ناشی از سرعت زیاد، یک دستگاه کامیون واژگون و یک نفر جان‌باخت.
این مقام ارشد پلیس راه با تاکید دوباره بر این مطلب که رانندگان باید از سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین رانندگی در حالت خستگی ‌پرهیز کنند، گفت: استراحت 10 تا 15 دقیقه‌ای بعد از هر دو ساعت رانندگی از جمله مواردی است که رانندگان باید به آن توجه کنند.
 
منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی