۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۱۲۸۳۳۷

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۷/۰۹

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۶ سنت معادل ۱.۱۲ درصد کاهش به ۴۰ دلار و ۵۷ سنت رسید.
نفت
نفت
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    در حالی که نگرانی ها از افت تقاضا همزمان با تشدید وضعیت کرونا بالا گرفته است، قیمت نفت روز چهارشنبه برای دومین جلسه متوالی کاهش داشت و افت قیمت های جلسه قبلی را تداوم بخشید.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 46 سنت معادل 1.12 درصد کاهش به 40 دلار و 57 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر نیز امروز با 42 سنت معادل 1.07 درصد کاهش به 38 دلار و 87 سنت رسید.
قیمت هر دو شاخص نفتی دیروز و همزمان با عبور تلفات بحران کرونا از مرز یک میلیون نفر بیش از 3 درصد کاهش داشت. تعداد تلفات کرونا در 3 ماه گذشته دو برابر شده است.
مدیران بزرگترین شرکت های تجاری جهان پیش بینی کرده اند که تقاضای نفت شاهد روند ترمیمی کندی باشد و در طی ماه ها و احتمالا سال های آتی قیمت نفت تغییر اندکی را تجربه کند.
عاملی که سایه سنگینی روی بازار نفت انداخته، ادامه تقاضای بسیار پایین برای سوخت جت است، زیرا به دلیل محدودیت های کرونایی و عدم تمایل مردم به سفر میزان سفرهای هوایی به شدت افت کرده است.
پالایشگاه ها تلاش می کنند راه هایی را برای ترکیب فرآورده های خود بیابند، اما مازاد عرضه همچنان یک مشکل اساسی است و برخی پالایشگاه ها احتمالا مجبور به تعطیلی خواهند شد. شرکت ماراتن پترولیوم، بزرگترین شرکت پالایشگاهی آمریکا از روز سه شنبه شروع به اخراج بخشی از کارکنان خود کرده است.
به گفته تجار، به دلیل کمبود تقاضا بعید است آنگونه که برای ژانویه سال آینده برنامه ریزی شده اوپک اقدام به افزایش تولید خود بنماید. به نظر می رسد که بازار آمارهای انستیتوی نفت آمریکا مبنی بر کاهش ذخایر نفت خام آمریکا را به فراموشی سپرده و بیشتر بر روی افزایش ذخایر بنزین متمرکز شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی