۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۲۸۴۳۹

مروری بر پتانسیل های وصنا  

 براساس بررسی های سازمان بورس که هرساله در مرداد ماه صورت می گیرد، " وصنا " موفق به کسب احراز شرایط تابلوی اصلی بازار اول بورس شد و نماد معاملاتی آن از تابلوی فرعی بازار اول به تابلوی اصلی بازار اول انتقال پیدا کرد. 
مهدی آزادواری
مهدی آزادواری
 
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    در خصوص اهمیت انتقال نماد شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران(سهامی عام) از تابلوی فرعی بازار اول بورس به تابلوی اصلی بازار اول بورس و وضعیت پرتفوی «وصنا» گفت و گویی تفصیلی با دکتر مهدی آزادواری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران (سهامی عام) انجام شده که در ادامه می آید : 
 
آقای دکتر بفرمائید ارزش روز پرتفوی «وصنا» چقدر است؟ 
ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت «وصنا» در حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان بدون در نظر گرفتن ارزش برآوردی پرتفوی غیر بورسی شرکت با وجود شرکت های صنایع شیر ایران و ... می باشد. در حالیکه ارزش بازار این شرکت کمتر از ۱۹۰۰ میلیارد تومان در حال معامله است، هم اکنون حدود ۶۵ درصد nav قرار دارد. هم اکنون در پرتفوی بورسی شرکت حدود ۱۷۵۰ میلیارد تومان ارزش افزوده وجود دارد.  
 
شرکت در سال مالی پیش رو تاکنون چه میزان سود شناسایی کرده است  و پیش بینی شما تاپایان سال چه میزان می باشد؟ 
 در ۶ماهه سال جاری نیز با توجه به گزارش های ماهیانه شرکت که در سامانه کدال منتشر شده، در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سود شناسایی شده که پیش بینی می شود تا پایان سال مالی افزایش یابد و بنابراین  
بنظر می رسد P/E شرکت بسیار کمتر از متوسط بازار است. 
 
راجع به موضوع افزایش سرمایه شرکت بیشتر توضیح بدهید و بفرمائید این افزایش سرمایه به کجا رسید؟ 
شرکت در خواست افزایش سرمایه از محل انباشته به میزان ۵۰ درصد داده که در مرحله اخذ مجوز از سازمان بورس می باشد و به محض اخذ مجوز برای برگزاری مجمع فوق العاده اقدام خواهیم کرد.  
 
  
آقای دکتر آزادواری بفرمائید که چند درصد از سهام بانک اقتصادنوین را در اختیار دارید؟ 
شرکت مالک حدود ۶.۵ درصد از سهام بانک اقتصاد نوین به ارزش تقریبی ۸۰۰ میلیارد تومان است که با توجه به پتانسیل های بسیار زیاد این بانک ارزنده پیش بینی می شود در چند ماه آینده ارزش بازار آن با رشد قابل ملاحظه ای همراه گردد و این موضوع ارزش شرکت را به شدت می تواند تحت تاثیر قرار دهد. 
 
با توجه به وضعیت کنونی بازار سهام، پیش بینی شما از وضعیت صنایع کامودیتی محور و وابسته به دلار که در پرتفوی وجود دارد چیست؟ 
در حدود ۴۵ درصد از ارزش پرتفوی شرکت در صنایع کامودیتی و ارز محور شامل فلزات اساسی، کانی های فلزی، پتروشیمی و چند رشته ای های صنعتی سرمایه گذاری شده که پیش بینی می شود با توجه به پتانسیل های این شرکت ها، این بخش از پرتفوی نیز تا چند ماه آینده از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار گردد. 
 
آقای دکتر در ابتدای صحبت  فرمودید که نماد «وصنا» از تابلوی فرعی بازار اول به تابلوی اصلی بازار بورس منتقل شده، شما دلیل این انتقال را چه چیز می دانید؟ 
در ماه گذشته با توجه به اطلاعات مناسب آخرین صورت های مالی حسابرسی شده و سایر شرایط مندرج در مواد ۱۲ الی ۱۵ دستورالعمل پذیرش که در پایان مرداد هر سال از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می شود، این شرکت موفق گردیده شرایط تابلوی اصلی بازار اول بورس تهران را کسب نماید و نماد معاملاتی آن از تابلوی فرعی بازار اول به تابلوی اصلی بازار اول منتقل شده است. در این راستا امیدواریم با تداوم رعایت قوانین و دستورالعمل های مقرر، شاهد رشد و تعالی روز افزون شرکت در بورس اوراق بهادار تهران باشیم.

منبع: صدای بانک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای