۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۱۲۸۵۶۳

تعطیلی میدان نفتی نروژ به دلیل اعتصاب کارگران

مجمع نفت و گاز نروژ (NOG) اعلام کرد ادامه اعتصاب کارگران نفت باعث شده ۶ میدان نفت و گاز دریایی در روز دوشنبه تعطیل و ۳۳۰ هزار بشکه در روز از تولید معادلهای نفتی در این کشور کم شود.
نروژ
نروژ
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   6 میدان نفت و گاز دریایی در نروژ در روز دوشنبه تعطیل شدند چون کارگران بیشتری به جمع اعتصاب کنندگان بر سر دستمزدهای خود پیوستند.
 مجمع نفت و گاز نروژ (NOG) اعلام کرد این اعتصاب کل ظرفیت تولید نروژ را بیش از 330 هزار بشکه در روز پایین می‌آورد که معادل 8 درصد از کل تولید این کشور است.
 این اعتصاب پس از شکست مذاکرات بین اتحادیه لدرن و مجمع نفت و گاز نروژ بر سر افزایش دستمزدها با حضور 43 کارگر از این اتحادیه آغاز و با پیوستن 126 نفر دیگر در روز دوشنبه تشدید شد. در حال حاضر 169 نفر از 1003 کارگر اتحادیه لدرن در میادین دریایی، در این اعتصاب حضور دارند.
نروژ به طور معمول بیش از 4 میلیون بشکه در روز معادل‌های نفتی تولید می‌کند که نیمی از آن را نفت خام و سایر مایعات نفتی و نیمه دیگر را گاز طبیعی تشکیل می‌دهد. نروژ یکی از بزرگترین عرضه کنندگان انرژی در دنیا است.
سخنگوی شرکت اکویینر گفت این شرکت چهار میدان نفتی خود را تعطیل کرده است و شرکت نفت نپتون اعلام کرد دو میدان نفتی آن بسته شده اند.
 اکویینر اعلام کرد تولید از میدان نفتی ژوهان اسوردراپ، بزرگترین میدان نفتی دریای شمال هنوز هم ادامه دارد و تحت تاثیر اعتصاب قرار نگرفته است.
 

 رئیس اتحادیه تجاری لدرن در بیانیه‌ای اعلام کرد کارفرمایان هیچ تمایلی به برآورده کردن تقاضای آنها نشان نداده‌اند بنابراین اعتصاب شدت می‌گیرد.
 بسته شدن این میادین نفتی باعث شد قیمت جهانی نفت در روز دوشنبه افزایش یافته و قیمت نفت خام برنت 5.35 درصد بالا برود.
 حدود 60 درصد از این کاهش تولید مربوط به گاز طبیعی می شود و بقیه آن را نفت خام و مایعات گاز طبیعی تشکیل می‌دهد. 
کل تولید نفت خام از این 6 میدان نفتی تعطیل شده، در ماه جولای برابر با 79 هزار بشکه در روز بود و تولید مایعات گاز طبیعی از این میادین به حدود 62 هزار بشکه در روز می‌رسید.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی