۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۱۲۸۷۱۱

افزایش پایبندی به توافق اوپک پلاس

بررسی موسسه پلتس نشان داد که با وجود افزایش پایبندی کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس به توافق کاهش تولید در ماه سپتامبر، جبران تخلف‌های پیشین همچنان ناکافی بوده است.
اوپک
اوپک
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    تازه‌ترین بررسی پلتس نشان داد که پایبندی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به توافق کاهش تولید این ائتلاف در ماه سپتامبر به ۹۹ درصد رسید، اما پایبندی روسیه و برخی تولیدکنندگان آفریقایی همچنان لغزش داشت.
جبران تخطی ۱۳ تولیدکننده‌ای که پیش از این به سهمیه تولید خود پایبند نبودند، همچنان ناچیز است و این ائتلاف را زیر فشار قرار می‌دهد تا برای تقویت بازار نفتی که هنوز تحت تأثیر ویروس کرونا قرار دارد، اقدام‌های بیشتری انجام دهد.
۱۳ عضو اوپک در ماه سپتامبر ۲۴ میلیون و ۳۴۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کردند که نسبت به ماه اوت ۳۰ هزار بشکه در روز کاهش داشت. این  در حالی است که ۹ هم‌پیمان آن از جمله روسیه ۱۲ میلیون و ۷۲۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کردند که ۵۰ هزار بشکه در روز بیش از سهمیه این کشورها بود.
کاهش پایبندی روسیه که هم‌اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت خام این ائتلاف است، می‌تواند نگرانی فزاینده‌ای ایجاد کند.
روسیه ماه گذشته میلادی ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرد که ۱۱۰ هزار بشکه در روز بیش از سهمیه این کشور بود. صادرات دریایی این کشور با افزایش مداوم روبه‌رو شد و به‌تازگی به دلیل تقاضای داخلی بیشتر تولید نیز افزایش یافته است.
کاهش تولید اوپک در ماه سپتامبر محدود بود، زیرا کاهش تولید هنگفت امارات متحده عربی با افزایش تولید ۶ عضو دیگر این سازمان خنثی شد.
بر اساس این بررسی، عربستان در ماه سپتامبر، مطابق سهمیه‌اش در توافق کاهش تولید اوپک پلاس ۸ میلیون و ۹۹۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرد و صادرات و ذخیره‌سازی نفت خام این کشور اندکی افزایش یافت.
امارات متحده عربی که هم‌اکنون سومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک است، پس از افزایش تولید هنگفت خود در ماه گذشته که بسیار بالاتر از سهمیه این کشور بود، در ماه سپتامبر تولید خود را به‌طور چشمگیری کاهش داد.
تولید نفت امارات در ماه گذشته ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار بشکه در روز بود و این کشور در ماه سپتامبر، با کاهش صادرات، تولید خود را نسبت به ماه اوت ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد.
وزیر انرژی امارات متحده عربی اعتراف کرد که تابستان امسال و برای تأمین نیاز انرژی داخلی، نفت و گاز بیشتری تولید کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی