۲
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۱۲۸۹۵۳

افشاگران فساد حمایت مالی می شوند

نمایندگان مردم در خانه ملت، با بررسی طرح حمایت از افشاکنندگان فساد به صورت یک فوریتی موافقت کردند.
افشاگران فساد حمایت مالی می شوند
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی با تصویب یک فوریت طرح حمایت از افشاکنندگان فساد با 179 رای موافق، 25 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.
در جریان بررسی طرح مذکور وکلای مردم در خانه ملت ابتدا با دوفوریت طرح حمایت از افشاکنندگان فساد با 150 رأی موافق، 56 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر در صحن مخالفت کرده بودند.
روح الله نجابت در تشریح ضرورت تصویب دوفوریت طرح حمایت از افشاکنندگان فساد گفت: در اردیبهشت سال 80 مقام معظم رهبری در فرمان 8 ماده ای به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی فرمودند «خشکانیدن ریشه فساد مالی و اقتصادی و عمل قاطع و گره گشا مستلزم اقدام همه جانبه به وسیله قوای سه گانه به ویژه قوه مجریه و قوه قضائیه است، بدیهی است که نقش قوه مقننه در وضع قوانین موجب تسهیل راهکارهای قانونی است».
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: معظم له در خرداد سال 83 در دیدار با نمایندگان مجلس گله کرده و بیان کردند «آن روزی که من مسئله مبارزه با فساد را گفتم، توقع داشتم مجلس سینه سپر کند و در این مسیر حرکت کند، اما متاسفانه اینطور نشد».
وی اضافه کرد: ایشان در تیرماه سال جاری در دیدار با مسئولان قوه قضائیه فرمودند «مردم به قوه قضائیه برای مبارزه با فساد کمک کنند، یکی از عواملی که می تواند شما را در این مسیر کمک کند، گزارش های مردمی است، وقتی مردم در زمینه مبارزه با فساد به شما گزارش دهند، می توانید از آن استفاده کنید و بهره ببرید.»
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هرچند قوه قضائیه تاکنون کارهای مناسبی در زمینه مبارزه با فساد انجام داده و سازمان بازرسی، سامانه ای در این زمینه راه اندازی کرده، اما نمی توان با سامانه و دستورالعمل با فساد مبارزه کرد، ادامه داد: در صورتی که از افشاکنندگان فساد حمایت مالی شود، مردم برای گزارش تخلف های مالی تشویق می شوند.
نجابت با بیان اینکه در تدوین طرح حمایت مالی از افشاکنندگان فساد از ظرفیت مرکز پژوهش ها و معاونت قوانین مجلس استفاده شده است، تصریح کرد: یکی از ابزارهای مبارزه با فساد جلب مشارکت مردم است

منبع: خانه ملت 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


هرچند بعید میدانم!
زندان نیندازند حمایت مالی پیشکش
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی