۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۱۲۸۹۷۲

بازنگری آرامکو و سابیک در پروژه نفتی

شرکتهای آرامکوی سعودی و سابیک به منظور کاهش هزینه در بحبوحه افت قیمتها، تصمیم گرفتند در پروژه ۲۰ میلیارد دلاری تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی بازنگری کنند و اکنون به جای آن به دنبال یکپارچه کردن تاسیسات فعلی هستند.
آرامکو
آرامکو
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    شرکتهای نفتی سراسر جهان برای حفظ نقدینگی، به ارزیابی مجدد پروژه های انرژی خود پرداخته اند. فروپاشی تقاضا که ناشی از شیوع ویروس کرونا بوده، این احتمال را تقویت کرده که قیمتهای نفت برای مدت طولانی پایین بمانند.
آرامکو و سابیک در سال ۲۰۱۷ توافق مقدماتی برای ساخت یک مجتمع ۲۰ میلیارد دلاری برای تبدیل نفت به مواد شیمیایی امضا کرده بودند.
تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی بدون این که در ابتدا پالایش شود، بخشی از طرح آرامکو برای متنوع سازی فعالیتش و سودآوری بیشتر از نفت استخراج شده بود.
بر اساس گزارش رویترز، اما اکنون سابیک اعلام کرده که دو شرکت در حال بررسی یکپارچه کردن پالایشگاههای فعلی آرامکو در ینبع با واحدهای پتروشیمی هستند.
هر دو شرکت در مخارج سرمایه برنامه ریزی شده کاهش چشمگیری صورت داده اند. قیمت پایینتر نفت باعث کاهش ۷۳ درصدی سود سه ماهه دوم آرامکو و افزایش قابل توجه بدهی این شرکت شد که متعهد شده است ۷۵ میلیارد دلار سود نقدی به سهامدارانش پرداخت کند. سابیک هم پس از این که در سه ماهه اول و دوم متحمل ضرر مالی شد، هزینه سرمایه جدید را معلق کرد.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی