۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۱۲۹۰۱۱

کشورهای اوپک امروز گفت و گو می‌کنند

وزرای کشورهای عضو اوپک پلاس قرار است روز دوشنبه در یک نشست ویدیویی دیگر در مورد کاهش تولید نفت گفتگو کنند.
اوپک
اوپک
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   این پنجمین مذاکره از زمان آغاز بحران بی سابقه در بازار نفت است که امسال موجب کاهش 10 درصدی مصرف سوخت جهانی شده است.
به گفته منابع آگاه، موضوع رایزنی امروز نه تنها نتایج فعلی توافق کاهش تولید نفت بلکه سناریوهای پیش بینی شده برای توسعه بازار در سال 2021 است. اوپک احتمال عرضه بیش از حد نفت و کاهش تقاضا را رد نمی کند.
آخرین مورد از توافقات اوپک برای کاهش تولید نفت از ماه مه سال 2020 در حال اجرا است. در اولین مرحله از این توافق، کشورهای ائتلاف اوپک پلاس توافق کردند که تولید نفت را به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. اما از اوت تا پایان دسامبر سال 2020، حجم محدودیت ها به 7.7 میلیون بشکه در روز کاهش یافت.
در ابتدا فرض بر این بود که تقاضا برای نفت پس از آنکه در فصل بهار به دلیل محدودیت های کرونایی در سراسر جهان کاهش شدید یافت، در نیمه دوم سال بهبود یابد. بنابراین، از ژانویه 2021، تنها 5.8 میلیون بشکه در روز کاهش تولید نفت توافق شده بود.
 

با این حال، در ماه اکتبر، اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش های ماهانه خود، با حفظ پیش بینی کاهش 8.4-9.5 میلیون بشکه در روز، پیش بینی خود را برای امسال بهبود ندادند.
رشد تقاضا پس از برداشتن محدودیت های قرنطینه در تابستان امسال شروع به بازیابی کرد، اما با توجه به موج دوم شیوع کرونا در سراسر جهان و اقدامات فاصله گذاری جدید، سرعت بهبود این تقاضا دوباره رو به کاهش است.
محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک پیش از این گفته بود که روند بهبود تقاضای نفت با سرعت کمتری نسبت به پیش بینی ها صورت می گیرد.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی