۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۱۲۹۰۲۶

هند از پروژه فرزاد بی کنار گذاشته شد

خبرگزاری پرس تراست ایندیا به نقل از منابع هندی آگاه گزارش داد ایران تصمیم گرفته است برای توسعه میدان گاز طبیعی فراساحلی "فرزاد بی" که توسط یک شرکت هندی کشف شده و قرار بود توسط گروهی از شرکتهای هندی ساخته شود، از شرکتهای داخلی استفاده کند.
هند از پروژه فرزاد بی کنار گذاشته شد
یک کنسرسیوم هندی که در راس آن شرکت ONGC Videsh حضور داشت، میدان گازی فرزاد بی را در سال ۲۰۰۸ کشف کردند. ایران و هند از آن زمان سالها در خصوص توسعه این میدان به طور متناوب مذاکره کردند.
سه سال پیش این کنسرسیوم به ایران پیشنهاد کرد ۱۱ میلیارد دلار در میدان فرزاد بی سرمایه گذاری کند به شرط این که مقامات ایرانی سطح معقولی از سود سرمایه گذاری را تضمین کنند. به گفته مدیر بخش سرمایه گذاری خارجی شرکت ONGC Videsh، سطح معقول در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۸ درصد بود.
به نوشته اویل پراس، مذاکرات میان شرکتهای هندی و ایران درباره توسعه این میدان گازی سالها طول کشید و در سال ۲۰۱۷ پس از این که ایران تصمیم نهایی درباره این میدان را چندین بار عقب انداخت، هند تهدید کرد واردات نفت ایران را کاهش خواهد داد.
ایران در ماه مه سال ۲۰۱۷ با امضای توافق اولیه توسعه میدان فرزاد بی را به شرکت گازپروم روسیه سپرد. این خبر توسط بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران اعلام شد که پیشتر این احتمال را مطرح کرده بود که روسها جای هندیها را در میادین نفت و گاز ایران می گیرند.
پس از چند سال مذاکرات طولانی درباره توسعه میدان گازی فرزاد بی، به دلیل تحریمهای آمریکا علیه صنعت انرژی ایران، به نظر می رسد که ایران تصمیم گرفته است استفاده از شرکتهای خارجی را کنار گذاشته و به جای کنسرسیوم هندی از شرکتهای داخلی استفاده کند.
بر اساس گزارش اویل پرایس، منابع آگاه به پرس تراست ایندیا اعلام کردند شرکت ملی نفت ایران در فوریه سال ۲۰۲۰ به شرکت ONGC Videsh اعلام کرد قصد دارد برای توسعه میدان گازی فرزاد بی با یک شرکت ایرانی قرارداد امضا کند. با این حال این شرکت هندی همچنان به دنبال تماس با ایران درباره این میدان است اما ایران به این شرکت هنوز پاسخی نداده است.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی