۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۱۲۹۳۷۹

مسئول غارت نفت سوریه کشته شد

مسئول غارت میادین نفتی دیرالزور که یکی از شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکاست، در حمله افراد ناشناس در شرق سوریه کشته شد.
مسئول غارت نفت سوریه کشته شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   شماری از شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -وابسته به آمریکا- در شرق سوریه کشته شدند.
منابع محلی حاضر در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که «خالد خلیف الحمادی» ملقب به «ابولولید» از عناصر وابسته به آمریکا  عصر پنجشنبه (روز گذشته) در دیرالزور کشته شد.
این منابع خبر دادند، ابوالولید مسئول میادین نفتی دیرالزور مرکز موسوم به پخش فرآورده‌های نفتی دیرالزور بوده است؛ نهادی که آمریکا در این شهر تشکیل داد و هدف آن، غارت میادین نفتی سوریه است.
به گفته منابع مذکور، این فرد، در شهرک «الصبحه» واقع در شرق دیرالزور هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفته است. در جریان این حملات، دو برادر دیگرش نیز به شدت زخمی شدند.
این منابع تصریح کردند، یک عنصر وابسته به آمریکا نیز در جریان حمله افراد ناشناس در مسیر شهرک «الکشکیه» واقع در جنوب شرق دیرالزور کشته و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند.
منابع محلی حاضر در رقه (شمال سوریه) خبر دادند که چند شبه‌نظامی کُرد دیگر نیز در جریان انفجار یک مین در اطراف شهر «عین عیسی» در شمال رقه کشته شدند.
در همین ارتباط، شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا، حملات جدیدی را در دیرالزور و الحسکه علیه غیر نظامیان آغاز کردند و چند غیر نظامی را ربودند. افراد دستگیر شده، با برگزاری تظاهرات، اخراج آمریکا و مزدورانش را خواستار شده بودند.
آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد، مناطق نفت‌خیز شرق سوریه را در اشغال خود دارند و به غارت این نفت و قاچاق آن به اراضی اشغالی فلسطین و مناطق اشغالی تروریست‌ها در شمال سوریه ادامه می‌دهند. دولت سوریه نیز بارها تأکید کرده است که به این حضور اشغالگرانه پایان خواهد داد.
 

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی