۰
۳
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۹۰۳۷۱
پرونده ویژه؛قسمت ششم

ردپای شرکت "ف.ت.پ" در فساد مالی شرکت نفت جنوب

در ادامه انتشار فساد مالی بزرگ در شرکت نفتی جنوب امروز به ششمین قسمت از این فساد در خرید تجهیزات نفتی در قالب ترک تشریفات می پردازیم و خواهیم گفت که چه شرکتی در راس هرم این فساد توانسته است با زد و بندهای مالی علاوه بر رسیدن به منافع مالی هنگفت؛برای جلوگیری از شناسایی خود چند شرکت کاغذی را در خارج از کشور به ثبت رسانده است و برخی تامین قطعات را نیز به آن نام ها انجام داده است!
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،شرکت "ف.ت.پ" که توانسته با همکاری فردی به نام "پ.س" که یک کارشناس ساده در شرکت نفتی جنوب می باشد ، با هماهنگی مدیر عامل ، رییس تدارکات و سرپرست خرید خارج شرکت نفتی جنوب تامین تجهیزات بسیاری را در قالب ماده ۲۹ به خود و سایر شرکتهای کاغذی زیر مجموعه تصاحب نماید. شیوه واگذاری تامین کالا به این صورت بوده است که تمام تقاضاها به کارشناس امین ! یعنی "پ.س" و "ص .ن " محول گردیده اند و جالب اینکه "پ.س" نیروی رسمی یا پیمانی نفت نیست!
در همین ارتباط چند فقره قرارداد با شرکت ایتالیایی که در زمینه آسانسور فعال است برای تامین بیش از ۱۷ میلیون یورو قطعات توربین و کمپرسور بصورت ترک تشریفات بسته می شود و تیم واحد تدارکات با زیر پا نهادن بدیهی ترین قوانین و بدون اخذ ضمانتنامه، دهها میلیون یورو را در قبال دریافت کالای دست دوم به ایشان پرداخت می نماید!
با لو رفتن موضوع ، ظاهرا در اقدامی نمایشی مقرر شده است که مسببین این کار به تخلفات اداری معرفی شوند!که در چگونگی این معرفی و پشت پرده های آن حرف و حدیث های فراوانی وجود دارد.   مدیرعامل شرکت نفتی جنوب در اقدامی که به فرار رو به جلو بیشتر شباهت دارد یکی از نیروهای قدیمی واحد تدارکات را که دارای ارتباطات قوی سیاسی است و در گذشته مورد غضب قرار گرفته بود را قصد دارد بجای مدیر فعلی تدارکات کالا منصوب کند و با این حرکت،خود را از این مهلکه نجات دهد اما آنچه که مشخص است امضاهای نهایی تمامی اوراق توسط مدیرعامل شرکت نفتی جنوب به امضا رسیده است و خود متوجه این موضوع بوده است که چه اسنادی را امضا می کند!   پرونده ویژه ؛قسمت پنجم را می توانید در اینجا بخوانید. ادامه دارد...   
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


من
این همه پول را چپاول کردند اما وقتی حقوق پرسنل رو میخوان بدن جونشون در میاد!!!!!!
كشور نفتخيز
اين موضوع مربوط به امروز و ديروز نيست
سالهاست در اين شركت بخور بخور ميشه
مخصوصاً در ماده ٢٩ و خريدهاي خارجي
حمید جانباز
سلام بنده چندین سال بر روی کشتیها نفتکش مدیر خرید یا افسر تدارکات بودم که خرید در تما م کشورها بعده من بوده و بدلیل خستگی و ماموریتشان بلند مدت به مناطق جنوب منتقل شدم اول به تعمیرات که رشته من نبود و بعد به دلیل جراحت جانبازی به انبار کالا منتقل شدم .ولی متاسفانه با تسلط کامل به زبان انگلیسی و کامپیوتر و تجربه کاری از من استفاده نکردند.که بعدها فهمیدم چون جانباز بودم از من استفاده نکردند .و فقط دنبال غلام میکشم و وقتی غیر مرتبت میآورند نتیجه همینه یا حق
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی