۱
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۱۲۱۲۴۶
یادداشتهای یک هلدینگی/قسمت هشتم

روز خبرنگار و تقدیر از خبرنگاران حوزه نفت و انرژی

عبدالرسول دشتی
خبرنگاران حوزه نفت و انرژی که طی سال ها کار در روابط عمومی با برخی از آنها ارتباط کاری و با بسیاری دیگر ارتباط دوستانه داشتم بدون استثنا همیشه افراد محترمی بودند. این اعتقاد شخصی هرگز به این معنا نبود که آنان کاملا مرا قبول داشته و در انتشار اخبار هلدینگ خلیج فارس رویه مثبت و مورد انتظار ما را اجرا کنند و نه به این معنا که من کاملا از عملکرد و رویکردشان در انتشار اخبار رضایت داشته باشم.
روز خبرنگار و تقدیر از خبرنگاران حوزه نفت و انرژی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، در اولین جلسه ای که به مناسبت روز خبرنگار با دعوت از خبرنگاران رسانه ها برگزار کردیم در حضور مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و تمامی خبرنگاران حاضر در جلسه صراحتا گفتم اگر روزی یک یا چند نفر از افراد حاضر در این جلسه به منتقدان و مخالفان هلدینگ خلیج فارس تبدیل شدند یقین بدانید اشکال از عملکرد من بوده که نتوانسته ام آنگونه که شایسته است تعامل درست و منطقی را با آنان داشته باشم.

 روز خبرنگار از جمله ایامی بود که فرصت مغتنمی فراهم می کرد تا به مناسبت این روز یادی از آنها کرده و احوالپرسشان باشیم.

در نشست برگزار شده به مناسبت روز خبرنگار نمایندگان تمام رسانه ها، اعم از موافقان و منتقدان حضور داشتند. خبرنگارانی که علیرغم گرایشات مخالف روابط خوب و دوستانه ای با هم داشته و برخوردهایشان کاملا دوستانه و صمیمی بود. این موضوع مرا یاد سه دهه پیش می انداخت که نخستین بازدیدهای گروهی از طرح ها و مجتمع های تولیدی پتروشیمی را آغاز کرده بودیم. آن روزها نه فضای مجازی وجود داشت و نه تعداد خبرگزاری ها اینگونه افزایش یافته بود. لذا اکثرا همراهان ما خبرنگاران روزنامه ها بودند که در فضایی کاملا دوستانه و صمیمی در سفرها شرکت کرده، بهترین و خاطره انگیزترین سفرهای آن سال ها را برایمان به یادگار گذاشتند.

این مناسبت رسیده بود و آن سال روال مرسوم برای بزرگداشت روز خبرنگار در مجموعه چهار شرکت اصلی وزارت نفت اینگونه شده بود که معمولا معاونین وزیر چهار شرکت به اتفاق روسای روابط عمومی ها به بازدید از خبرگزاری شانا که وابسته به وزارت نفت می باشد رفته و با خبرنگاران و مسئولین این خبرگزاری دیدار می کردند. این موضوع همیشه موجب گله مندی سایر خبرنگاران حوزه نفت و انرژی میشد که در تمام طول سال با روابط عمومی های شرکت های زیرمجموعه نفت در ارتباط بوده و برای تهیه اخبار و مخصوصا گفتگو با مسئولین شرکت ها زحمت بیشتر و در عین حال محدودیت های زیادتری داشتند.

ایده ای که ما به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار اجرا کردیم اینگونه بود که از تمام خبرنگارانی که می شناختیم و در طول سال با آنها تعامل و همکاری داشتیم دعوت کردیم تا در ساختمان هلدینگ خلیج فارس میزبان آنها باشیم. تقریبا تمام دوستان و خبرنگاران دعوت شده در جلسه حضور یافته بودند. تا جمع میهمانان حاضر در جلسه بخواهد کامل شود مقداری بحث مقدماتی کرده و اشاره کردم که واقعا برایمان مهم بود در این مناسبت خاص بتوانیم با همه دوستان خبرنگار در یک جمع حضور داشته باشیم. مهندس نژادسلیم مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس خیلی زود به جمع خبرنگاران اضافه شد و بحث کاملا دوستانه و صمیمی شروع شده را ادامه دادند. روحیه مثبت و برخورد صمیمانه ای که ایشان همواره با خبرنگاران رسانه ها داشت به دل همه می نشست. به همین دلیل فضای کاملا دوستانه و راحتی ایجاد شده بود.

به عنوان یک نکته مقدماتی برای شروع رسمی جلسه در حضور مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و تمامی خبرنگاران حاضر در جلسه از صراحتا گفتم اگر روزی یک یا چند نفر از افراد حاضر در این جلسه به منتقدان و مخالفان هلدینگ خلیج فارس تبدیل شدند یقین بدانید اشکال از عملکرد من بوده که نتوانسته ام آنگونه که شایسته است تعامل درست و منطقی را با آنان داشته باشم.
 
خبرنگاران از وضعیت طرح ها و تولید سوال می کردند و آقای نژاد سلیم در عین حالی که توضیحات کاملی به سوالات می داد تاکید داشت می خواهد این نشست یک جلسه غیر مصاحبه ای باشد و اطلاعاتی که می دهد را خبرنگاران نزد خودشان داشته باشند تا در یک نشست رسمی و مصاحبه مطبوعاتی توضیح دهند.

جلسه برگزار شده بسیار دوستانه و صمیمانه به پایان رسید. اکثر دوستان از جمله خبرنگار شانا بعدا از این اقدام صورت گرفته به مناسبت روز خبرنگار تشکر کردند و این برای ما خیلی ارزشمند بود که کاری متفاوت و تاثیرگذارتر از سایر شرکت ها در آن روز انجام داده بودیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


متروسوار بازنشسته
کاش مدیران فعلی هلدینگ کمی از قبلی ها یاد بگیرند