کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتصاب یک خانم در شرکت ملی نفت

26 آبان 1397 ساعت 15:19

پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‎جمهوری بر ضرورت بهره‎مندی از حضور جوانان متخصص، متعهد، شایسته و توانمند کشور در سطوح مدیریتی و همچنین تاکید بر حضور موثرتر زنان توانمند در عرصه‎های مدیریتی، با دستور بیژن زنگنه، وزیر نفت و برای نخستین بار در طول سال‎های فعالیت شرکت ملی نفت ایران، یک زن به عضویت هیئت مدیره این شرکت منصوب شد.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،وزیر نفت با صدور حکمی، زهرا گودرزی را به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.   پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‎جمهوری بر ضرورت بهره‎مندی از حضور جوانان متخصص، متعهد، شایسته و توانمند کشور در سطوح مدیریتی و همچنین تاکید بر حضور موثرتر زنان توانمند در عرصه‎های مدیریتی، با دستور بیژن زنگنه، وزیر نفت و برای نخستین بار در طول سال‎های فعالیت شرکت ملی نفت ایران، یک زن به عضویت هیئت مدیره این شرکت منصوب شد. مطابق با اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، هیئت مدیره این شرکت از جایگاه ویژه‎ای برخوردار است و مسئولیت‎های سنگینی از جمله تدوین خط مشی، راهبردها، سیاست‎ها و برنامه‎های کلان جهت تصویب مجمع عمومی، تصویب برنامه‎های عملیاتی، تأیید بودجه تفصیلی و ارقام منابع و مصارف آن، بررسی و صدور مجوز عقد قراردادهای شرکت و رفع اختلافات مربوط به قراردادها و ... را بر عهده دارد. گودرزی، کارشناس قراردادها و دعاوی خارجی مدیریت امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران، دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین‎الملل از دانشگاه شهیدبهشتی، کارشناسی ارشد حقوق نفت و گاز از دانشگاه داندی (اسکاتلند) و دکترای حقوق نفت و گاز از دانشگاه تهران است و در سوابق و فعالیت‎های اجرایی وی، می‎توان به عضویت در کمیته تهیه و تنظیم قراردادهای جدید نفتی در شرکت ملی نفت ایران، مذاکره‎کننده ارشد حقوقی در قراردادهای بالادستی، مشاور حقوقی کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، دبیر هیئت تطبیق قراردادهای نفتی، تدریس در دانشگاه و داوری در مجلات علمی پژوهشی تخصصی اشاره کرد. متن حکم انتصاب به شرح زیر است: «حسب اختیارات تفویض شده به اینجانب، از سوی مجمع عمومی محترم شرکت ملی نفت ایران، مستند به مواد ۲۸ و ۲۹ قانون اساسنامه این شرکت مصوب ۱۳۹۵,۱.۲۳، با عنایت به تعهد و تخصص سرکار عالی، با استعانت از خداوند دانای توانا، به موجب این حکم به مدت ۴ سال، به عنوان عضو اصلی هیئت‎مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب می‎شوید. 
از خداوند قادر متعال برای سرکار عالی در این مسئولیت خطیر، با همکاری دیگر اعضای محترم هیئت‎مدیره شرکت، توفیق خدمت به مردم و صیانت از اموال و امانت ملی که به شما سپرده می‎شود، مسئلت می‎کنم. سرکار علاوه بر مسئولیت‌‎هایی که به موجب قانون، به عنوان عضو هیئت‎مدیره این شرکت بر عهده خواهد داشت، باید دقت فرمایید اکنون که در اجرای سیاست‎های نظام و دولت در ارتقای جایگاه جوانان و زنان در ساختار مدیریتی کشور، به عنوان نخستین بانویی که به عضویت مهم‎ترین بنگاه اقتصادی کشور منصوب می‎شوید، مسئولیتی مهم نیز در ارائه الگوی مدیریتی یک خانم متعهد در چنین مسئولیت سنگین نیز بر عهده خواهید داشت.»  


کد مطلب: 104816

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/report/104816/انتصاب-یک-خانم-شرکت-ملی-نفت

نفت ما
  https://www.naftema.com