کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختصاصی " نفت ما " ؛ در شرکت انتقال گاز چه خبر است؟

استخدام چهار مشاور بدون اخذ مجوز از وزیر نفت!+سند 

31 شهريور 1398 ساعت 7:40

در گزارش سازمان بازرسی به وزارت نفت به صراحت قید شده است که هر گونه استخدام مشاور /کارشناس باید با اجازه شخص وزیر باشد که ظاهراَ سعید توکلی بنا بر عادات قبلی چندان علاقه ای به رعایت نص صریح قانون نداشته است.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   انتصاب سعید توکلی به ریاست شرکت انتقال گاز از جمله پرحاشیه ترین انتصابات در تاریخ این سازمان محسوب می شود، هر چند اطرافیان وی تمام انتقادات به رخدادهای پیش آمده پس از وی را حاصل غرض ورزی می دانستند، اما به تازگی دادسرای دیوان محاسبات با احضار توکلی و ارسال نامه ای ۱۱ صفحه ای از ۲۴ تخلف عمده در این شرکت پرده برداشت.

از جمله این تخلفات استخدام های غیر قانونی است که در صورت اثبات می تواند برای وی حکم انفصال از خدمات دولتی نیز به همراه داشته باشد .  

 در صدر این تخلفات انتصاب چند مشاور با حقوق های بیش از ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان در ماه است که بدون طی کردن روال قانونی و کسب مجوزهای درون سازمانی صورت گرفته است.

در گزارش سازمان بازرسی به بخشنامه ۳۶۸۲۳۹ وزارت نفت اشاره شده که در آن به صراحت قید شده است که هر گونه استخدام مشاور /کارشناس باید با اجازه شخص وزیر باشد که ظاهراَ سعید توکلی بنا بر عادات قبلی چندان علاقه ای به رعایت نص صریح قانون نداشته است.

با توجه به سنگین بودن موارد تخلف این گزارش مفصل ۱۱ صفحه ای و اثبات موارد آن در صورت عدم صدور حکم زندان و انفصال از خدمات دولتی، احتمالاَ برکناری از مدیریت، کمترین تبعاتی باشد که این حجم از تخلف در پی داشته باشد. 

"نفت ما" بزودی دیگر تخلف های صورت گرفته در این شرکت را منتشر خواهد کرد.


 


کد مطلب: 117189

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/report/117189/استخدام-چهار-مشاور-بدون-اخذ-مجوز-وزیر-نفت-سند

نفت ما
  https://www.naftema.com