۳
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۱۱۷۵۶۶
اختصاصی " نفت ما " ؛

اندر مصائب پیاده نظام های رسانه ای

بی شک اگر روحیه جهادی، حق طلبی و شفاف گری و آتش به اختیار عمل کردن "نفت ما" نبود، این مزدوران رسانه ای بیکار می شدند و کسب و کارشان تعطیل. 
اندر مصائب پیاده نظام های رسانه ای
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   متاسفانه برخی از خبرنگاران و روزنامه های حزبی حوزه نفت و انرژی کشور، به جای اینکه رویکرد نقادانه و پرسشگرانه نسبت به مسائل این حوزه از مسوولین ذیربط داشته باشند، قلم خود را فروخته و منافع ملی را قربانی منافع شخصی خود کرده اند. در این میان برخی کانالهای «مزدور» و «روزنامه حزبی» نیز که بدنبال منافع مادی خود هستند به سخنگوی غیر رسمی این وزارتخانه و شرکتهای چهارگانه اصلی و تابعه شده اند.
 
بی شک اگر روحیه جهادی، حق طلبی و شفاف گری و آتش به اختیار عمل کردن "نفت ما" نبود، این مزدوران رسانه ای بیکار می شدند و کسب و کارشان تعطیل. 

"نفت ما" در راستای حفظ و پیشبرد منافع ملی کشور، سوژه های متعددی را سرلوحه کاری خود قرار داده است. در یک مورد بحث ساخت پالایشگاه و فرصتی که فروش فرآورده های نفتی به جای صادرات و خام فروشی نفت که مورد تحریم قرار گرفته است، و به اقتصاد کشور کمک می کند، تلاش کردیم تا در گفتگو با کارشناسان و نمایندگان مجلس این موضع در سطح سیاستگذاری عمومی قرار گیرد و همگان دیدیم که توپخانه رسانه ای وزارت نفت ، "نفت ما" را بی نصیب نگذاشت، تا اینکه مجلس وزارت نفت را مکلف به ساخت پالایشگاه نمود و مقام معظم رهبری نیز وارد این موضوع شدند و شخص رییس جمهور نیز ابلاغیه لازم را به وزارت نفت صادر کرد. 


یکی از دیگر موضوعات بحث مبارزه با فساد و ایجاد شفاف سازی در نفت بود.یکی از این موارد بحث تخلفات ۲۴ گانه شرکت انتقال گاز توسط دیوان محاسبات بود و از موارد مهم آن استخدام بی ضابطه مشاوران توسط مدیرعامل این شرکت بدون تایید نظر و مجوز وزیر بود. در این رابطه گفتگوهایی با پنج تن از اعضای کمیسیون انرژی و قضایی مجلس انجام شد اما برخی خناسان رسانه ای که مواجب بگیر هستند شروع به هیاهوی رسانه ای کردند که این دسته از نمایندگان چنین گفتگویی انجام نداده اند، لذا برای روشن سازی افکار عمومی فایل صوتی این گفتگوها در کانال "نفت ما "درج شده است. 

نکته ای که در این میان متاسفانه مغفول مانده است، یکی از نمایندگان باسابقه مجلس که عادت دارد گفتگو بکند و سپس تکذیب بکند یا طبق ادعای ایشان خود را بی اطلاع از نقش شرکتهای داخلی در تولید کاتالیست بومی، یا نحوه انتصاب مدیران و مشاورین در شرکتهای چهارگانه و تابعه وزارت نفت نشان دهد ،که اصلا زیبنده یک نماینده مجلس نیست! چرا که وظیفه اصلی نمایندگان استفاده از مکانیزم نظارتی پلیس گشت (پیشگیری از تخلف) باید باشد نه مکانیزم ماشین آتش نشانی که پس از وقوع تخلف ورود کنند. 
 
در پایان از مزدوران رسانه ایی که دچار بیماری فومو Fomo(ترس از نبودن در شبکه ها و اینکه باید حتما در هر موضوعی که صلاحیت ندارند ورود کنند چون احساس می کنند از این رویداد به عنوان ممری برای کاسبی عقب می مانند)هستند، تقاضا می شود حتما به کلینیک مشاوره و روانشناسی مراجعه کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


جالب بود
خدا شفات بده.
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی