۰
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۱۲۰۴۵۵
گزارش نفت ما از عملکرد اعضای کمیسیون انرژی مجلس دهم: (5)

نفتی ترین نماینده مجلس دهم؛ منتقد اصلی وزارت نفت

مهدی قدیری
هدایت الله خادمی، تنها نماینده دور دهم مجلس است که سابقه کار تخصصی در صنعت نفت را دارد. خادمی کارنامه درخشانی از خود به همراه دارد. کسانی که با وی از نزدیک کار کرده اند، وی را فردی شجاع، سالم، کاردان، مدبر و اهل تعامل معرفی کرده اند. برنامه های کارآمد هدایت اله خادمی باعث وجه تمایز وی با دیگر نمایندگان شده است.
هدایت الله خادمی
هدایت الله خادمی
 هدایت الله خادمی نماینده حوزه انتخابیه ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی است.

وی در طول دوره نمایندگی خود به درستی از مکانیزم پلیس گشت برای حق قانونی نظارت بر دولت و وزارت خانه های نفت و نیرو استفاده کرد.

هدایت الله خادمی در سال  ۱۳۳۸  در ایذه خوزستان به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل مهندسی مکانیک سیالات در مقطع کارشناسی ارشد از بنگلور بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی MBA از دانشگاه ورربورگ آلمان می باشد.

 هدایت الله خادمی افتخار جانبازی و آزادگی را نیز در کارنامه خود دارد.
سمتهای مدیریتی خادمی عبارتند از:
۱- مدیر عامل اسبق شرکت حفاری شمال
۲- مدیر انجمن بین المللی صنعت حفاری نفت و گاز خاورمیانه

سوابق حضور در صنعت نفت به شرح زیر:
۱- کارشناس ارشد تعمیرات
۲- رئیس تعمیرات اتفاقی و دوره ای شرکت ملی حفاری ایران
۳- رئیس اداره کل تعمیرات شرکت ملی حفاری ایران
۴- رئیس اداره مهندسی و برنامه ریزی شرکت ملی حفاری ایران
۵- معاون مدیر امور مهندسی شرکت ملی حفاری ایران
۶- عضو اصلی کمیسیون معاملات شرکت ملی حفاری ایران
۷- رئیس کمیته فنی و بررسی بودجه شرکت ملی حفاری ایران
۸- مدیر امور مهندسی شرکت ملی حفاری ایران و عضو اصلی هیات مدیره
۹- معاون مدیر عامل و عضو اصلی هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران
۱۰- عضو اصلی هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران  از سال ۷۹ تا  ۱۳۹۲
11- مدیر عامل شرکت حفاری شمال.

 سوابق خارج از صنعت نفت مهندس خادمی: ۱- ۳ سال در گروه ملی صنعت فولاد ایران (مدیریت لوله سازی) ۲- مسئول تولید لوله برای ساخت خمپاره در سال ۱۳۶۴ الی ۱۳۶۷ در وزارت سپاه و دفاع ۳- عضو انجمن اسلامی شبه قاره هند.

دوره های آموزشی که مهندس خادمی گذرانده اند عبارتند از:
۱- آشنایی با دستگاه دینامومتر در آلمان
۲- آشنایی با طراحی و مهندسی چاههای نفت وگاز
۳- آشنایی با سیستم های رباتیک
4- آشنایی با مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی
۵- آشنایی با امور بازاریابی و همکاری های بین المللی
۶- آموزش روشهای استاندارد سازی و ایزوله
۷- آشنایی با کلیه سیستم های مکانیکی از جمله دیزل ژنراتور،پمپ ها ،کمپرسورهاو….
۸- دوره مدیریت سازمانی
۹- دوره ساختار و مدیریت بنگاه های بزرگ
۱۰- دوره مدیریت و رفاه کارگری و..

 مهندس خادمی دارای تالیفات علمی و همچنین تدریس در حوزه نفت، حفاری و همچنین تجهیزات نفتی می باشد. از افتخارات مهندس خادمی می توان به موارد زیر اشاره کرد: مدیر نمونه نفت در سال۱۳۸۴ و دریافت لوح تقدیر از ریاست محترم جمهوری و وزیر محترم نفت ۲- منتخب برترین فعالان سیاسی کشوردر سال ۱۳۹۰ و دعوت شده از سوی مقام مغظم رهبری به همین مناسبت در ماه مبارک رمضان ۳- دریافت لوح تقدیر به عنوان مدیر نمونه از ریاست محترم جمهوری درسال ۱۳۹۰ ۴- دریافت لوح تقدیر از مقام عالی وزارت به مناسبت کشف نفت در دریای خزر و..

 هدایت الله خادمی، تنها نماینده دور دهم مجلس است که سابقه کار تخصصی در صنعت نفت را دارد. خادمی کارنامه درخشانی از خود به همراه دارد. کسانی که با وی از نزدیک کار کرده اند، وی را فردی شجاع، سالم، کاردان، مدبر و اهل تعامل معرفی کرده اند. برنامه های کارآمد هدایت اله خادمی باعث وجه تمایز وی با دیگر نمایندگان شده است.

خادمی در طول دوره نمایندگی خود پیگیری های خاصی برای مهار بحران گرد و غبار در خوزستان، و مدیریت منابع آبی این استان و توسعه و عمران حوزه انتخابیه خود انجام داده است.

خادمی پیشنهاد دهنده بدیع خط لوله صادراتی گاز پارس – شنگن است.

مهدس خادمی زمانی که مدیر شرکت حفاری شمال بود، با توجه به تجربه موفق حفاری و استخراج نفت و گاز در ابهای ترکمنستان در دریای خزر، به دنبال توسعه شرکت و حضور شرکت حفاری شمال با پرچم ایران در آبهای دریای مدیترانه در قبرس بود که به نوعی عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و صدور دانش فنی و مهندسی ایرانی می باشد. مهندس هدایت الله خادمی در کوران تحریم ها توانست با استعداد و نبوغ ذاتی خود بعد از 29 سال چندین دکل حفاری دریایی  را با اسکورت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی وارد کشور کرده و با استفاده از دانش مهندسان جوان بومی پروژه حفاری در آبهای عمیق دریای خزر را اجرایی کند.
خادمی بنا به دانش و تجربه خود در صنعت نفت، تخصصی ترین و جنجالی ترین اظهار نظرها را در کمیسیون انرژی داشته است.

خادمی در انتقاد از وزارت نفت لحن صریحی داشته است مثلا عملکرد زنگنه را متناسب با منافع ملی‌ نمی ‌داند و معتقد است اگر فرآورده نفتی تولید و صادر می‌کردیم الان قابل تحریم نبودیم اما در حال حاضر تیمی در وزارت نفت وجود دارد کاری کردند که اینبار اگر تحریم شدیم نتوانیم این نفت را هم بفروشی که همین گونه هم شد. وی جزو پیشنهاد دهندگان بحث توسعه صنایع پالایشی و پتروپالایشی است. بر اساس این پیشنهاد دولت مواد خامش را به صورت وام بدهد، یک تنفس خوراکی برای شرکت‌های خصوصی داشته باشد تا کار را جذاب کند که بتوانیم از این طریق جذب سرمایه داشته باشیم.

هدایت‌الله خادمی در واکنش به توضیحات وزارت نفت درباره منتشر کردن فیش حقوقی ۲۷ میلیونی او گفت: من فیش حقوقی خود را منتشر می‌کنم آن‌ها هم منتشر کنند. وی اختلافش با وزیر نفت را بر سر شرکت توتال، IPC و موضوع کرسنت و همچنین بر سر افرادی که در دفتر زنگنه بوده اند و بدون آنکه شایسته باشند پست گرفته اند اعلام کرده است. وی اظهار داشته است: من مدیرعامل شرکت نفتی بودم و زمانی که زنگنه از نفت خبر نداشت من در وزارت نفت بودم و ۳۲ سال سابقه دارم و بالاترین رتبه شخصی را در این عرصه دارم به طوری که می‌توانم بگویم بالاتر از رتبه من در وزارت نفت کسی نیست. به گفته وی، اگر مصوبه مجلس نبود که در تهران کسی حق ندارد بیش از ۲۰ میلیون تومان حقوق بگیرد امروز حقوقم ۴۰ میلیون تومان بود؛ درواقع کسانی که با من بودند امروز ۴۵ میلیون تومان می‌گیرند. به نظر وی زنگنه و سعیدی کیا حفاری شمال را به روز سیاه نشاندند

خادمی حتی در مورد اساسنامه جدید صندوق بازنشستگی وزارت نفت و تضییع حقوق قانونی ده‌ها هزار نفر از کارکنان شاغل و بازنشسته صنعت نفت به رئیس جمهور تذکر داد.
 وی می گوید حتی وزارت نفت تعدادی از نمایندگان ادوار و فعلی مجلس را به استخدام خود درآورده است و بحث کشف دستگاه کارت خوان در دفتر وزیر نفت را مطرح کرد که منجر به شکایت از وی شد.

خادمی همچنین از دخالت دولت در چینش روسای کمیسیون های تخصصی مجلس انتقاد می کند.
این عضو کمییون انرژی در مورد خصوصی سازی پالایشگاهها معتقد است که شاهد ورود و تاثیر رانت هستیم و به نوعی می توان اذعان کرد اهلیت جایش را به رانت داده و نظارتی هم صورت نگرفت و هیچ سابقه موفقی از واگذاری پالایشگاه ها در کشور وجود ندارد.

خادمی در مورد آزادسازی قیمت بنزین معتقد است؛ دولت باید از سال ۹۲ با شیب ملایم قیمت بنزین را افزایش می‌داد که شوک تورمی به کشور وارد نشود اما دولت طی سال های گذشته دست روی دست گذاشته و به یک باره قیمت بنزین را ۳۰۰ برابر افزایش داد. به نظر وی باید درآمد مردم را افزایش دهیم و بعد قیمت‌ حامل‌های انرژی را آزاد کنیم. در حال حاضر کارمندی که ۱۵۰ دلار در ماه حقوق می گیرد، نمی تواند قیمت سوخت اروپا را بدهد. اگر می خواهیم قیمت سوخت اروپا را از کارمند و کارگر بگیریم باید در ماه به وی 5 هزار دلار حقوق بدهیم و بعد اقدام به افزایش قیمت انرژی کنیم. به نظر خادمی وزارت نفت در زمینه سیاستگذاری افزایش قیمت بنزین مقصر است و وزیر نفت باید در این خصوص در مجلس پاسخگو باشد.

خادمی همچنین جزو نمایندگان استیضاح کنده زنگنه در مجلس بود. وی در توئیتی نوشته بود: "متاسفانه وزارت نفتی‌ها از همه راهی وارد می‌شوند و به مجلس فشار وارد می‌کنند و دوستان را به شک و تردید می‌اندازند و شروع می‌کنند از جاهای مختلف به نمایندگان زنگ بزنند ت ااستیضاح وزیر را پس بگیرند."
 
خادمی در مورد طرح اساسنامه شرکت ملی گاز می گوید اینکه برخی افراد در صحن علنی مجلس اعلام می‌کردند که شرکت ملی گاز در طول 43 سال اخیر بدون هیچ گونه ساختار و تشکیلاتی فعال بوده است امری اشتباه و غیرمنطقی است. همچنین معتقد است این زنگنه بود که ساخت خط لوله گازی پاکستان را متوقف کرد.

این نماینده مجلس و عضو کمیسیون انرژی برنامه اصلی اش را مبتنی بر تعامل٬ پیگیری منافع ملی و پیشرفت و توسعه کشور و حوزه انتخابیه خود قرار داده بود و در این مسیر جدیت داشت و امید می رود با انتخاب مجدد در دور یازدهم انتخابات مجلس، این مسیر را با همت مضاعف ادامه دهد.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


چقدر گرفتی تا این اراجیف رو سر هم کنی.ایشون اگه خوب بود که مردم دست رد به سینه اش نمی زدند.
ایمان
چند میگیری گریه کنی؟
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی