۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۱۲۱۱۴۷
ترجمه اختصاصی " نفت ما " ؛ در مطالعات جدید چینی ها مشخص شد؛

آسیب پذیرترین و مقاومترین گروه خونی در مقابل کرونا 

مطالعات جدید انجام شده در چین نشان میدهد احتمال آسیب پذیر بودن افراد با گروه خونی A در مقابل کروناویروس بیشتر است. 
کرونا 
کرونا 
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، تحقیقات در ووهان و شنژن چین نشان می دهد که بیماران مبتلا به گروه خونی A میزان عفونت بالاتری دارند و علائم شدیدتری نسبت به سایر گروه های خونی از خود نشان میدهند. 

افراد با تیپ خونی O در مقایسه با دیگر گروه های خون ها به طور قابل ملاحظه ای خطر ابتلا به بیماری عفونی کمتری دارند. 

براساس بررسی اولیه بیماران در چین که به بیماری موسوم به Covid-19 مبتلا شده اند ، افراد مبتلا به گروه خونی A ممکن است در برابرعفونت با coronavirus جدید آسیب پذیرتر باشند ، در حالی که افراد با گروه خونی O مقاوم تر به نظر می رسند. 

محققان پزشکی در چین الگوهای گروه خونی بیش از ۲۰۰۰ بیمار آلوده به ویروس را در ووهان و شنژن انجام دادند و آنها را با جمعیت سالم یک مکان مقایسه کردند و دریافتند که بیماران گروه خونی A  میزان عفونت بالاتر است و رشد علائم شدیدتری دارند. 

به گفته محققان این مطالعه مقدماتی بوده و کار بیشتری لازم است ، آنها از دولت ها و مراکز درمانی خواستند که هنگام برنامه ریزی برای کاهش یا درمان بیماران مبتلا به ویروس شناخته شده به Sars-CoV-2 ، اختلافات گروه خون را در نظر بگیرند. 

محققان به رهبری دکتر وانگ Xinghuan در بیمارستان Zhongnan از دانشگاه ووهان نوشتند: "افراد گروه خونی A به محافظت شخصی ویژه ای برای کم کردن احتمال عفونت نیاز به دارند." 

وانگ نوشت: "بیماران آلوده به Sars-CoV-2 با گروه خونی A ممکن است نیاز به نظارت دقیق و مراقبت حساس داشته باشند." 

طبق مقاله ای که در ۱۱ مارچ در Medrxiv.org منتشر شد ، "گروه خونی O خطر کمتری در برابر بیماری عفونی در مقایسه با گروه های خونی غیر O داشتند". 

از 206 بیمار که از Covid-19 در ووهان درگذشتند ، ۸۳ نفر مبتلا به خون نوع A بودند که ۶۳ درصد بیشتر از ۵۲ بیمار مبتلا به نوع O بود. این نمونه از گروههای سنی و جنسیتی مختلف بودند. 
این گزارش در ۱۷ مارچ نوشته شد. 

منبع ازسایت www.scmp.com
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی