۱
۴
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶
کد مطلب : ۱۲۴۲۷۹

جوابیه سیمان مجد خواف به یک گزارش + پاسخ "نفت ما"

شرکت سیمان مجد خواف در خصوص گزارش نفت ما پاسخی صادر کرد.
سیمان مجد خواف
سیمان مجد خواف
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،     در متن این پاسخ آمده است: 

در تاريخ 10/03/1399 کد خبري 123736 مطالب کذب و خلاف واقع با هدف تشويش افکار عمومي از سايت نفت ما درباره شرکت سيمان مجد خواف منتشر گرديد و موجب تخريب وجهۀ شرکت شد و در تعدادي از رسانه­ ها نيز بازنشر گرديد که حقوق اين شرکت براي پيگيري موضوع از طريق مراجع قضايي محفوظ است و در پاسخ به آن مطلب متن ذيل عيناً جهت انتشار در آن سايت ارائه مي­گردد:

‎1-  عمده مطالب منتشر شده در سايت نفت ما درباره شرکت سيمان مجد خواف که در تعدادي از رسانه­ ها نيز باز نشر شده است کذب و خلاف واقع است و به ويژه اعداد و ارقام اعلام شده در خصوص سهام و قيمت­هاي آن نادرست مي­باشد.
‎2- انتشار مطالب کذب و خلاف واقع با ادعاي نقل از تعدادي از سهامداران بدون هويت و ايجاد ترديد در امور و فعاليت قانوني، حقوقي و توليدي شرکت با ادعاي غيرکارشناسي براي تأمين منافع عده­اي افراد سودجو که با برنامه­ ريزي و با اهداف بورس ­بازي و فريب سهامداران واقعي اين مطالب را در برخي رسانه­ ها همانند نفت ما منتشر مي­ کنند موجبات تشويش افکار عمومي و تخريب وجهه شرکت را فراهم مي­کند.
‎3- تمام امور اين شرکت اعم از امور فني، مالي و حقوقي با شفافيت کامل و طبق قانون و مقررات کشور اداره مي­شود و تا کنون حتي يک مورد خلاف از شرکت مطرح نگرديده است.
‎4- اين شرکت بيش از پنجاه و پنج هزار (55،000) سهامدار دارد و ارائه وکالت به برخي از مديران مورد اعتماد از سوي سهامداران محترمي که امکان شرکت در مجامع را ندارند بر حسب قانون تجارت و مقررات حقوقي کشور بوده است و تاکنون از اين وکالت­نامه­ ها در مسير قانوني براي اداره امور مجامع شرکت و منافع عموم سهامداران استفاده شده است و خواهد شد و بدون وجود اين وكالت­هاي قانوني امور مجامع واجرايي شركت مخدوش و متوقف خواهد شد.
‎5- اخيراً مشاهده شده که عده معدودي از اشخاص که احتمالاً به تازگي خود را در جرگه سهامداران اين شرکت قرارداده ­اند با هويت ­هاي جعلي و نمادهاي مستعار با ايجاد گروه ­هاي متعدد در فضاي مجازي و نفوذ در برخي از سايت­ها و رسانه ­ها عليه شرکت و مديران آن اقدام به نشر اکاذيب، شايعه ­پراکني و تهمت­زني مي­کنند وبراي اغواي مردم وسهامداران محترم مطالب وآمار املاء غلط ارائه مي­دهند تا با ايجاد زمينه فريب سهامداران محترم و اخذ وکالت از آنها در مجامع شرکت نفوذ کنند و اهداف سودجويانه خود را محقق سازند.

نویسندگان گزارش مدعی شده ­اند که با وکالت­نامه­ های داوطلبانه ارائه شده از سوی سهامداران، اقدام به اعمال رأی­ های منفعت­جویانه شده و منافع هزاران نفر را به خطر انداخته ­اند در این خصوص فارغ از مجرمانه بودن اتهام مذکور که حق پیگیری آن از طریق مراجع قضایی برای شرکت محفوظ می­باشد باید گفت که شرکت عضو فرابورس بوده و مجامع با حضور نمایندگان محترم سازمان بورس و حسابرس قانونی برگزار می­شود و علاوه بر آن تمام مصوبات مجامع بلافاصله در سایت کدال انتشار می­یابد و در دسترس عموم مردم می­باشد لذا با افتخار از همه سهامداران محترم درخواست می­شود تا تمام مصوبات مجامع سال­های گذشته را مطالعه نمایند تا کذب بودن ادعای مذکور برای همگان روشن شود.

ادعا شد که کنترل شرکت در سالهای گذشته در دست عده­ای است که سهام اکثریت را در اختیار ندارند و سالها است که سهام و ادارۀ شرکت را کنترل می­کنند در این رابطه باید گفت در ابتدای تشکیل شرکت تا آخرین انتخابات تعیین اعضاء هیأت مدیره، غالب اعضاء جزء دارندگان بالاترین سهام بوده­اند برای شفافیت موضوع و دریافت صداقت انتشار دهندگان گزارش مذکور، سهامداران محترم می­توانند به سایت کدال سازمان بورس شرکت مراجعه کرده و گزارشات و صورت­های مالی حسابرسی شدۀ سالهای گذشته را مطالعه نمایند در این گزارشات اسامی اعضاء هیأت مدیره و اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی دارندگان بیشترین سهام آمده است با مقایسه اطلاعات استخراج شده حضور اشخاص حقیقی و حقوقی سهامداران عمده در هیأت مدیره ادوار گذشته، گواه بر کذب بودن ادعای مذکور می­باشد.

در گزارش مذکور نام بخشی از دارایی­ های مادی و معنوی از جمله موقعیت استثنایی کارخانه،پنج هزار (5،000) هکتار معدن و اخذ سند قطعی ثبتی برای زمین کارخانه به عنوان شاخص های مثبت شرکت تمجید شده است اما نویسندگان آن غافل بوده ­اند که همۀ این افتخارات نتیجه تلاش طاقت­ فرسا و پیگیری مدیران شرکت در سالهای گذشته بوده است.

شرکت سيمان مجد خواف هنوز وارد بازار اول بورس نشده است و در بازار فرابورس بارنگ زرد مي­باشد و ساختار و ترکيب سهامداران آن با مشارکت پنجاه و پنج هزار (55،000) سهامدار از نظر اجتماعي به گونه ­اي است که سهام شناور آن اندك است و عملاً کمتر از 2 درصد سهم اين شرکت در حال گردش در بازار است و کساني که با خريد و فروش سهام به دنبال منافع فوري و بورسي هستند در اين بازار که داراي گردش حجم اندک سهام است با ريسک بيشتري مواجه خواهند شد و فرصت مانور کمتري خواهند داشت و منافع اساسي اين شرکت در بلند مدت از آن عمده سهامداراني است که با صبوري شاهد تکميل طرح رونق توليد آن خواهند بود.

سهامداران محترم واقفند که کارخانه سيمان مجد خواف نيمه تمام است و فقط فاز اول يعني آن بخشي از کارخانه که از سايش کلينکر (آسياب) به بعد است اجرا شده است و به همين دليل در اين سالها شرکت داراي سود نبوده است تا سودي به سهامداران محترم اختصاص يابد زيرا بانک صادرات از پذيرش عامليت طرح استنکاف نمود و به ناچار استراتژي فاز سايش کلينکر و نه توليد آن اجرا شده است و اجراي بخش توليد کلينکر آن احتياج به سرمايه­ گذاري بيش از چهارصد میلیارد (400،000،000،000) تومان دارد که هيأت مديره شركت همه تلاش­هاي خود را معطوف به جذب آن نموده است.

سهامداران محترم اطلاع دارند که تا آخرين انتخابات انجام شده اعضاي هيأت مديره شرکت غالباً جزء دارندگان بالاترين سهام بوده­ اند و همه مجامع با حضور نمايندگان سازمان بورس و بازرسان محترم برگزار و همه صورتجلسه­ هاي مالي حسابرسي شده و با شفافيت کامل در کدال بورس قرار گرفته است و ادعاهاي مطرح شده در سايت نفت ما کذب محض مي­باشد.

ناشران چنين گزارش ­هايي که فقط با نيت به دست آوردن ثروت بادآورده در بازار بورسي کشور اقدام به بورس­بازي نموده و با زير پا گذاشتن اخلاق و وجدان ارائه آمارهاي غلط تخريب همه جانبه را با شايعه پراکني در پيش مي­گيرند همين بس که در گزارش، با احتساب خبري بدون سند به مديرعامل وقت شرکت گفته شد که در دوران ساخت 800 نفر و در دوره بهره ­برداري 3500 نفر به کار اشتغال خواهند. 
 
يافت در حاليکه همگان مي­دانند که تعداد نفرات مشغول به کار در دوره ساخت بيشتر بوده و در زمان بهره­برداري براي کارخانه­ اي با يک خط توليد حد اکثر 300 نفر اشتغال مي­يابند که با وجود تکنولوژي­ هاي جديد در حال حاضر اين تعداد نيز بسيار کمتر مي­باشد.

در سالهای اخیر به دلیل اینکه تقاضا برای خرید سیمان بسیار کمتر از ظرفیت تولید سیمان در کشور بوده است شاهد ایجاد رقابت شدید منفی بین کارخانه­های سیمان بوده­ایم و این رویه منجر به فروش سیمان در زیر قیمت مصوب شده است لذا حتی کارخانه­ های سیمان با قدمت طولانی نیز نه تنها قادر به دادن سود نبوده­اند بلکه در صورت­های مالی زیان نیز اعلام نموده ­اند. شرایط شرکت­ های سیمانی که در سالهای اخیر راه ­اندازی شده­ اند به مراتب بغرنج­تر می­باشد زیرا برغم داشتن خط تولید کامل نه تنها قادر به توزیع سود نیستند بلکه با انباشت روزافزون بدهی­های مالی مواجهند با این وصف چگونه باید انتظار توزیع سود را از یک پروژه نیمه کاره داشت؟

در پايان بايد يادآوري نمود که براي اينکه شاهد افزايش قيمت سهام در سازمان بورس باشيم و يا اينکه تلاش­هاي مديريت شرکت براي جذب سرمايه­گذاري جهت تکميل خط توليد که در آستانه به ثمر نشستن است نهايي شود با ارائه مطالب واقعي وآمار صحيح  به معرفي شايسته شرکت و ترسيم چهره­اي موجه که شايسته آن است نياز است و آنهايي که به تخريب وجهه آن مي­پردازند آگاهانه و يا ناخودآگاه منافع سهامداران را از بين مي­برند لذا سهامداران محترم توجه نمايند تا در دام افراد و شرکتهايي که هيچ شناختي از واحدهاي صنعتي و توليدي ندارند و فقط قصد کسب منفعت با بورس بازي را دارند نيفتند تا منافع آنها نابود و مضمحل نشود.
بـا تشکـر
عبداله باقرنژاد نشلی
مـدیرعامـل
 
 
پاسخ نفت ما :

توضیح اینکه "نفت ما" براساس رسالت مطبوعاتی و ماده ۲ قانون مطبوعات که در آن تاکید دارد که روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح آگاهی مردم وظیفه مطبوعات می باشد به تکلیف خود در راستای شفافیت موضوعات مطرح در گزارش که خواسته سهامداران بوده عملکرده است و آنچه که در جوابیه ارسالی شرکت سیمان مجد خواف صورت گرفته و "نفت ما" را متهم به تشویش اذهان عمومی نموده است جای تاسف دارد چرا که از وظایف مهم رسانه پیگیری امور و مشکلات مردم است و انعکاس آنها در راستای حل مسائل مطرح می باشد.
"نفت ما" ضمن تقدیر از آن شرکت در جهت ارسال پاسخ و شفاف سازی مسائل مربوط،استفاده از عبارات "تشویش اذهان عمومی" را ناروا می داند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


دورغ دورغ حدود 15 ساله که 41 هزار تا سهام شرکت سیمان مجد خواف در پذیره نویسی خریداری کردیم بعد از این مدت حتی یک بار هم افزایش سرمایه و سودی نداده و هیچ خبری هم نیست و حتی یک بار به دفتر شرکت در تهران مراجعه کردیم که پاسخی ندادن.
فقط شرکت هر چند وقت یکبار اطلاعیه میده عده ای قصد دارند وجه شرکت خراب کنند اخه خراب تر این این هم میشه
مگه میشه کارخانه ای بعد از 15 سال هنوز نیمه ساخت باقی بمونه مگر اینکه د.... از سوی مدیران رخ دهد.
به قول یکی از سهامدارای سیمان مجد خواف اگر ۱۵ سال قبل پهن خریده بودیم الان یک زمین حاصلخیر داشتیم.
😊
سلام ببخشید شماره تلفن این شرکت رو میدید ما هم ۳ هزارتا خریدیم از سال ۹۰ اما هیچ خبری نیست . این چه وضعشه همچین شرکتی به درد نمیخوره . کسی خریدار هست بگه
😊
آیا میشه این سهام رو به بانک بفروشی ؟؟؟
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی