۴
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۱۲۷۶۲۱
اختصاصی " نفت ما " ؛

شلرد؛ سهامی برای همه فصول

مرتضی دارابی
بسیاری از تحلیگران بازار سرمایه توصیه کرده اند که سهام این شرکت به چند دلیل توسط سهامداران نگهداری و برای سالهای بعد نیز حفظ شود.
پتروشیمی لردگان
پتروشیمی لردگان
اردیبهشت امسال بود که "نفت ما" در گفت و گویی با رسول اشرف زاه مدیرعامل پترول از سهامداران عمده پتروشیمی لردگان، از افتتاح این پتروشیمی در تابستان خبر داد و امروز این وعده محقق شد.
 پتروشیمی لردگان درهفته گذشته بنابر اطلاعیه مبنی بر تولید اوره در این شرکت که اطلاعیه آن نیز در سایت کدال درج شد، باعث گردید که سهامداران قدیمی که سال ها با سهام این شرکت ماندند و با فراز و فرودهای بورس خم به ابرو نیاوردند می رود که طعم شیرینی انتظار به تولید رسیدن پتروشیمی لردگان را بچشند.
مجتمع پتروشیمی لردگان واقع دراستان چهارمحال و بختیاری منطقه فلارد در فاصله 55 کیلو متری شهرستان لردگان درحالی به تولید رسید که این شرکت درسال1387 تاسیس گردید و به دلیل دسترسی مناسب به منابع آب و خوراک گاز و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشور و همچنین دارا بودن زمین و موقعیت مناسب از نظر تسطیح و انجام کار زیر بنایی از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار باشد. محصول تولیدی این شرکت آمونیاک با ظرفیت تولید روزانه2050 تن و اوره با ظرفیت تولیدی روزانه 3250تن می باشد.
اما فارغ از اینکه نماد "شلرد" هم اکنون بدلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف بسته شده است و انتظار می رود طی روزهای آتی با دامنه نوسان بازگشایی شود، در حالی است که بسیاری از تحلیگران بازار سرمایه توصیه کرده اند که سهام این شرکت به چند دلیل توسط سهامداران نگهداری و برای سالهای بعد نیز حفظ شود.
نخست اینکه سهمی که در سبد سرمایه گذاری شما قرار دارد که بعد از ۱۲ سال تلاش و باسختی های متعدد تکمیل و به تولید نشسته است و امروز میوه آن آماده برداشت است.
دوم اینکه،افتتاح این شرکت یکی از بزرگترین افتتاح ها در سال ۱۳۹۹ توسط دولت خواهد بود و بطور حتم با تبلیغات گسترده ای که صورت خواهد گرفت یکی از مطرح ترین پتروشیمی ها در تولید اوره و آمونیاک معرفی خواهد شد.
سوم اینکه، جدای از مسایل مربوط به معافیت های مالیاتی این شرکت و موقعیت مناسب آب و هوایی و جغرافیایی که در بالا اشاره شد از جدیدترین و بروزترین تکنولوژی و تجهیزات روز دنیا استفاده شده است که خود تضمین کننده تولیدات به مراتب با کیفیت تر از سایر رقبا خواهد بود و با توجه به روند افزایش تقاضای خرید محصولاتی چون اوره و آمونیاک و همچنین افزایش قیمت این محصولات در بازارهای جهانی در قیمت تمام شده سهم و افزایش سود ناشی از آن با توجه به رشد قیمت دلار و سایر ارزها در کشور سود سرشاری را نصیب این شرکت خواهد کرد و بنوعی می توان سهام پتروشیمی لردگان را به مانند باغی از میوه شباهت داد که امسال سال اول برداشت آن است و این باغ برای بسیاری که سهامدار آن هستند برای سالیان سال می تواند سوددهی داشته باشد.
همانطور که پیشتر رسول اشرف زاده،مدیرعامل پترول در گفت و گو با نفت ما گفته بود که؛هدف اصلی احداث پتروشیمی لردگان تبدیل محصول اصلی اوره به محصولات پایین دستی است که طبق تحلیلی که از آینده بازار صورت گرفته، می توانیم محصولات متنوعی در دو شاخه تولید کنیم .این نوید را به سهامداران بدهم که در آینده نه چندان دور بحث احداث این طرح ها شروع خواهد شد. مطالعات و امکان سنجی انجام شده و مصوبات لازم نیز اخذ شده است. این اتفاق میمونی که خبر آنرا بعد از افتتاح خدمت سهامداران و مردم منطقه خواهیم داد این است که در 2 زنجیره تولید اوره رزینی و پودر ملامین وارد پایین دست خواهیم شد و تولید آنها باعث می شود دیگر دغدغه فروش اوره را نداشته باشیم چرا که برخی از محصولاتی که در پایین دست تولید خواهد شد در حال حاضر وارداتی است که با تولید آنها در پتروشیمی لردگان کشور از واردات آن بی نیاز شده و صرفه جویی ارزی خوبی صورت خواهد گرفت لذا راه اندازی لردگان در امسال جزو برنامه های استراتژیک ما است و تمام مقدمات کار انجام شده و یک خبری هم که جا دارد از همکاران محترم شرکت تقدیر کنم این است که بالغ بر 26 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه داشتیم و این نیز جزو افتخارات شرکت محسوب می شود.
در مجموع از برآیند گزارشات و مصاحبه های صورت گرفته در خصوص پتروشیمی لردگان می توان گفت که امتیازات بالای این سهام با توجه به ارزان بودن سهم این شرکت پتانسیل رشد چند برابری را تا پایان امسال خواهد داشت.
شایان ذکر است،واحد اوره به‌عنوان فاز سوم این مجتمع به تولید رسید تا مجموع تولید کود اوره در بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده اوره غرب کشور با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۷۳ هزارتن اوره ثبت شود.
پتروشیمی لردگان در سه فاز تعریف شده بود که فاز نخست شامل واحدهای یوتیلیتی و واحدهای جانبی - که تمامی نیازهای اوره و آمونیاک را تولید می‌کنند - شهریورماه ۱۳۹۸ راه‌اندازی شد. واحد آمونیاک نیز به‌عنوان فاز دوم با ظرفیت ۸۰ درصد اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ در مدار تولید قرار گرفت و هم‌اکنون محصولات آن به فروش می‌رسد.
با افتتاح این پتروشیمی ۷۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به‌کار خواهند شد که بیشتر آنها نیروهای بومی را شامل می‌شود.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


دقیقا همینطوره تازه ابتدای راه هست