۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۲۹۷۲۲

ظریف و اوباما با هم دست دادند

به گزارش نفت ما،این دو مقام ایرانی و آمریکایی بعد از روبرو شدن باهم ، سلام و احوالپرسی کردند و با یکدیگر دست دادند. تا کنون هیچ رسانه ای عکسی از این دیدار کوتاه و غیر رسمی منتشر نکرده است. در حاشیه اجلاس سران سازمان ملل متحد، محمد جواد ظریف و باراک حسین اوباما در حال خروج از سالن با یکدیگر مواجه شدند.

 این دو مقام ایرانی و آمریکایی بعد از روبرو شدن باهم ، سلام و احوالپرسی کردند و با یکدیگر دست دادند. هنگام رو در رو شدن وزیر خارجه ایران و رئیس جمهور آمریکا، جان کری ، وزیر خارجه آمریکا نیز حضور داشت.

تا کنون هیچ رسانه ای عکسی از این دیدار کوتاه و غیر رسمی منتشر نکرده است. گفته می شود در نقطه ای که ظریف،اوباما و کری به هم رسیده اند ، خبرنگاران حضور نداشته اند. با این حال باید منتظر بود و دید که آیا همراهان دو هیأت از این لحظه، عکسی گرفته اند یا خیر؟

دو سال پیش نیز بعد از پایان سفر روحانی به سازمان ملل، در حالی که وی در مسیر بازگشت به فرودگاه بود، اوباما به وی زنگ زد و یک تماس کوتاه تلفنی با یکدیگر داشتند.

انتظار می رود تندروهای آمریکایی و ایرانی که با توافق هسته ای مخالف اند، از این اقدام انتقاد کنند.

این اولین بار است که یک مقام جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهور آمریکا مصافحه می کند.

در جریان مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 نیز ظریف و کری بارها با یکدیگر ملاقات کردند و نتیجه این دیدارها نیز تسریع در روند مذاکرات و حصول توافق برای لغو تحریم های ایران بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی