۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۲۹۸۳۵

حمایت وزارت‌خارجه ایران از پیشنهاد دوحه

به گزارش نفت ما ،سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران با تمام کشورهای حوزه خلیج فارس همکاری و گفتگو دارد و از تقویت اصل گفتگو بین کشورهای همسایه استقبال می‌کند. مرضیه افخم،  سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با پایگاه خبری العهد با تاکید بر اصول راهبردی دولت ایران مبتنی بر تقویت امنیت و ثبات منطقه، از اظهارات اخیر مسئولان دولت قطر مبنی بر گفتگوی منطقه‌ای استقبال کرد.

وی گفت: همکای با کشورهای همسایه و اسلامی منطقه، اولویت دارد و ایران در طول دو سال گذشته به طور مداوم با حسن نیت موضوع تقویت زمینه های مختلف همکاری با تمام کشورهای همسایه را پیگیری کرده و به نتایج خوبی دست یافته است.

افخم تصریح کرد: همچنان با دستیابی به هدف مورد نظر فاصله داریم و باید برای تحقق آن همکاری کنیم.

وی ادامه داد: شرایط کنونی و بحران های منطقه ای،   تهدیدات ناشی از گروههای  تروریستی و تندرو که به مرزهای قاره اروپا رسیده است، بیانگر لزوم همکاری گروهی برای عبور موفقیت آمیز از این بحران ها و ورود به مرحله جدید است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین یادور شد: کشورهای منطقه برای تحرک کارآمدتر مشترکات،  ظرفیت‌های متعددی دارند اما متاسفانه برخی کشورها تلاش دارند بر اختلاف دیدگاه‌ها تاکید داشته باشند که این امر با منافع ملت‌های اسلامی منطقه در تعارض است و ما اکنون شاهد آثار و نتایج منفی آن هستیم.

وی با اشاره به اظهارات اخیر مسئولان دولت قطر از پیشنهاد آنان مبنی بر گفتگو و رایزنی منطقه‌ای استقبال کرده و تاکید کرد: در پرتو تحولات منطقه‌ای جاری باید چنین گفتگو و رایزنی هایی بین کشورهای منطقه انجام شود، زیرا رایزنی و مشورت می‌تواند به تحقق یافتن گفتگوهای منطقه‌ای کمک کند.

افخم خاطرنشان کرد: تعامل سازنده با  آینده منطقه گره خورده است و دوری از آن تحقق یافتن گفتگوی منطقه ای را با مشکل روبه رو می سازد.

وی افزود: نزدیک شدن روابط و تعامل سازنده بین کشورهای منطقه برای آینده منطقه تاثیرات مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: ایران با تمام کشورهای حوزه خلیج فارس همکاری و گفتگو دارد و از تقویت اصل گفتگو بین کشورهای همسایه استقبال می کند و این کشورها باید برای تقویت این گفتگو و فراهم کردن زمینه و شرایط لازم برای تحقق آن تلاش‌های لازم را به عمل آورند.

افخم تاکید کرد: تقویت همکاری بین کشورهای منطقه از حجم دخالت های بیگانگان کم می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: کشورهای منطقه به دور از دخالت‌های بیگانگان می توانند سوء تفاهم را برطرف کرده و فتنه مذهبی و تروریسم را که رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی و تکفیری  در پس آن قرار دارند، از منطقه دور سازند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی