کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طی حکمی از سوی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور

پیروز موسوی فرمانده ارشد HSE و پدافند غیر عامل جزیره خارگ شد

18 مهر 1395 ساعت 22:06

طی حکمی از سوی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور سید پیروز موسوی به‌عنوان فرمانده ارشد HSE و پدافند غیر عامل جزیره خارگ منصوب شد.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از سوی سردار غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور بعنوان مدیر ارشد اچ اس ای و پدافند غیر عامل ، مدیریت بحران جزیره خارگ منصوب شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، صبح یکشنبه طی حکمی از سوی دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور،  سید پیروز موسوی بعنوان فرمانده ارشد HSE و پدافند غیر عامل جزیره خارگ منصوب شد. 
سید پیروز موسوی در حاشیه این مراسم اظهار کرد : پایانه صادراتی خارگ نماد خودباوری ، مقاومت و پایداری در دفاع مقدس بوده است ، جزیره خارگ از لحاظ استراتیژیک دارای اهمیت فراوانی در بحث ایمنی و پدافند غیر عامل است و هم اکنون ٩٣ درصد صادرات نفت کشور را تامین می کند .
وی تصریح کرد : حضور شرکت های متعدد نفتی در جزیره خارگ اهمیت بحث پدافند غیر عامل را رو دو چندان کرده است.
وی در ادامه افزود : پدافند غیر عامل یکی از ضرورت های جزیره خارگ است و باید مشارکت اهالی شریف خارگ و تمامی سازمان های مستقر در جزیره خارگ خطرات و مشکلات را با آموزش و برنامه ریزی های مدون در بحث پدافند غیر عامل کاهش دهیم.
در ادامه این مراسم علی اصغر زارعی معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل اظهار کرد : برای استقلال در صنعت نفت شهدای بسیاری تقدیم شده است، نفت دارای داستان مقاومت بسیاری است.
 زارعی تصریح کرد: امروز هم باور ما بر این است که اگر به نسل جوان اعتماد کنیم به مراتب بهتر از گذشته می توان بهره بردار نفت از کشور باشیم ، جزیره خارگ یک نقطه استراتیژیک و یک زیر ساخت حیاتی به شمار می آید و ما موظف هستیم که زیر ساخت ها را حراست کنیم.
 معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل گفت : با شهید دادن در زمان جنگ نگذاشتیم صادرات نفت در جزیره خارگ قطع شود ، خارگ از اهمیت بسیار بالایی در بحث ایمنی و پدافند غیر عامل برخوردار است. مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: پدافند غیرعامل ضرورتی انکارناپذیر در جزیره استراتژیک خارگ است تا در کنار آموزش‌های لازم به کارکنان و مردم، در تمام شرایط برای مقابله با حوادث احتمالی آماده باشیم. سید پیروز موسوی اظهار داشت: جزیره خارگ به عنوان جزیره استراتژیک نقش مهمی در فعالیت‌های حوزه نفت و گاز کشور دارد. وی بیان کرد: با وجود فعالیت‌های گسترده نفت و گاز در خارگ، ضرورت ایجاد فرماندهی پدافند غیرعامل در این جزیره احساس می‌شد که این امر امروز محقق شد. مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه 93 درصد نفت خام کشور از خارگ صادر می‌شود، تصریح کرد: هم اکنون علاوه بر شرکت پایانه‌های نفتی، پالایشگاه و شرکت‌های نفتی دیگری هم در خارگ فعالیت دارند و با جود فعالیت‌های نفتی و گازی مردم شریف این جزیره هم همواره با صنایع نفت و گاز همراهی داشتند. موسوی بیان کرد: پدافند غیرعامل ضرورتی انکارناپذیر در جزیره استراتژیک خارگ است تا در کنار آموزش‌های لازم به کارکنان و مردم، در تمام شرایط برای مقابله با حوادث احتمالی آماده باشیم. بر اساس این گزارش، در این آیین طی حکمی از سوی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور  سید پیروز موسوی به‌عنوان فرمانده ارشد HSE و پدافند غیر عامل جزیره خارگ منصوب شد.       معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل مطرح کرد
فعال کردن ستاد پدافند غیرعامل در مناطق عملیاتی نفتی و گازی معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل گفت: یکی از اولویت‌های مورد توجه در سازمان پدافند غیرعامل، فعال کردن ستاد پدافند غیرعامل در مناطق عملیاتی نفتی و گازی کشور است تا یک مدیریت واحد در حوزه پدافند غیرعامل در مناطق عملیاتی ایجاد کند. علی اصغر زارعی نیز در آیین معرفی فرمانده پدافند غیرعامل جزیره خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ نقش مهم خود را نه تنها در دوران دفاع مقدس که پس از آن و به ویژه در شرایط فعلی به خوبی ایفا کرده است. وی بیان داشت: وجود صنایع نفت در این جزیره مهم و مردمانی دلیر و سلحشور، همواره از این جزیره یک مکان استراتژیک برای کشور ساخته است. معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: امروزه اهمیت نفت در دنیا بر کسی پوشیده نیست و این ماده حیاتی در واقع عنصر مهم اقتصادی و مبادلات تجاری و حتی روابط سیاسی است. زارعی ادامه داد: جزیره خارگ با وجود 93 درصد صادرات نفت کشور به یکی از مهم‌ترین پایانه‌های نفتی در منطقه تبدیل شده است و کشورهای مختلف نگاه ویژه‌ای به این جزیره دارند. وی با اشاره به اینکه نفت یکی از مهم‌ترین از عوامل اقتصادی در دنیا بوده است، گفت: این در شرایطی است که بیش از 10 درصد گردش اقتصادی در جهان مربوط به نفت است. معاون سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و توجه به اقتصاد مقاومتی گام‌های خوبی در عرصه بهره‌برداری از نفت برداشته است و سابقه تاریخی کشور در عرصه تحولات نفت نشان می‌دهد که باید بیش از پیش به بهره‌مندی از این ماده مهم توجه کنیم. زارعی افزود: همانطور که عنوان شد در دوران هشت سال دفاع مقدس جزیره خارگ نقش مهمی ایفا کرد و برای حفظ دستاوردهای نفت کشور، شهدای بسیاری تقدیم شده و اکنون هم وظیفه داریم برای حفظ این دستاوردها همت داشته و عزم خود را جزم کنیم. وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌ها و موضوعات مهم مورد توجه در سازمان پدافند غیرعامل، فعال کردن ستاد پدافند غیرعامل در مناطق عملیاتی نفتی و گازی کشور است تا یک مدیریت واحد در حوزه پدافند غیرعامل در مناطق عملیاتی ایجاد کند. معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل گفت: فرماندهی پدافند غیرعامل جزیره خارگ باید ضمن بررسی مسائل و مشکلات موجود در این حوزه گزارشات خود را به ستاد مرکزی اعلام کند. منبع : شرکت پایانه های نفتی ایران  


کد مطلب: 49349

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/report/49349/پیروز-موسوی-فرمانده-ارشد-hse-پدافند-غیر-عامل-جزیره-خارگ

نفت ما
  https://www.naftema.com