۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۱۲۷۰۶۲

سوختگیری هواپیمایِ در حال پرواز

آیا تا به حال یک پمپ بنزین هوایی را دیده اید؟ در این خبر شما شاهد هواپیمایی که بین ابرها سوختگیری کرده و به پرواز خود ادامه می دهد، خواهید بود.
فایل ویدیو

 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   A۳۳۰ MRTT به عنوان تواناترین تانکر نسل جدید، اثبات شده در جنگ و با قابلیت‌های منحصر به فرد در نقش، معیار تانکر‌های چند منظوره است. این هواپیما در سال ۲۰۰۷ بر پایه هواپیما ایرباس ای۳۳۰ ساخته شده است.
A۳۳۰ MRTT با توجه به ظرفیت سوخت بی همتای خود، مؤثرترین تانکری است که هر فاصله معینی از هر رقبای بیشتری بار بیشتری را بارگیری کند.
سوخت بیشتر در هواپیما به معنی انعطاف پذیری بیشتر ، برد بیشتر و زمان طولانی تر در ایستگاه است.ظرفیت سوخت عظیم آن به A330 MRTT اجازه می دهد تا به عنوان یک ضرب نیرو عمل کند و کارایی و کارایی عملیات جت های سریع را بهبود بخشد.
پمپ بنزین هوایی؛ سوختگیری هواپیما در حال پرواز
این هواپیما که بیشتر کاربرد نظامی دارد، به جت های درحال پرواز در کوتاه ترین زمان ممکن سوخت رسانی می کند. A۳۳۰ MRTT می‌تواند حداکثر  تا ۴۵ تن بار را حمل کند، طرح کابین MedEvac با ۴۰ کشو، ۲۰ صندلی برای کادر پزشکی و ۱۰۰ مسافر؛ تا ۳۷ تن محموله در طبقه زیرین؛ ۲۷ کانتینر LD۳ یا هشت پالت نظامی است.
پمپ بنزین هوایی؛ سوختگیری هواپیما در حال پرواز
مأموریت بارز دیگر استقرار هواپیما‌های جنگنده در مسافت طولانی است. A۳۳۰ MRTT می‌تواند از استقرار چهار فروند جنگنده به علاوه ۵۰ پرسنل و ۱۲ تن بار (چمدان، قطعات یدکی و تجهیزات) در یک پرواز مستقیم بیش از ۵.۲۰۰ کیلومتر را طی کند. یعنی فاصله ای مانند افغانستان تا اروپا.
 
مهم‌ترین نکته در بررسی این هواپیما این است که چقدر توانایی حمل سوخت برای جنگنده و یا هواپیمای مسافری را خواهد داشت. طبق اعلام سایت رسمی ایرباس این هواپیما توانایی حمل ۱۱۱ تن سوخت یا همان بنزین را دارد.
 
در ادامه شما تعدادی از تصاویر این هواپیما را مشاهده خواهید کرد.
پمپ بنزین هوایی؛ سوختگیری هواپیمای در حال پرواز
 
پمپ بنزین هوایی؛ سوختگیری هواپیمای در حال پرواز
 
پمپ بنزین هوایی؛ سوختگیری هواپیمای در حال پرواز
 
پمپ بنزین هوایی؛ سوختگیری هواپیمای در حال پرواز
 
فیلمی از نحوه ساخت و سوختگیری این هواپیما را در ادامه خواهید دید.
 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای