۵
۳
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۱۳۱۹۴۰
عضو کمیسیون صنایع در گفت و گو با "نفت ما" تاکید کرد؛  

بساط انتصاب های تحمیلی در پتروشیمی باید جمع شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه فردی بخواهد از جایگاه خود برای اعمال نفوذ سواستفاده کند، گفت: در بحث انتصاب مدیران باید تخصص و تجربه و تعهد در نظر گرفته شود و قرار نیست فردی به واسطه داشتن جایگاه نظارتی همچون نمایندگی مجلس، نظرات خود را تحمیل کند.  
فرهاد طهماسبی
فرهاد طهماسبی
فرهاد طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،با اعلام اینکه در زمینه حقوق تحصیل کرده است گفت: از آن جهت که حقوقدان هستم، معتقدم که باید به اصول قانون اساسی پایبند باشیم. 
وی با اشاره به اینکه اصل تفکیک قوا در قانون اساسی آمده است گفت: هر کدام از قوا حدود استقلال، حوزه اختیارات و مسوولیت هایش مشخص شده و هر کدام از مسولان قوا باید به این اصل اعتقاد داشته و به این قانون پایبند باشند. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه می توان از بعد دیگری به این قضیه نگاه کرد گفت: علاوه بر استقلال قوا بحث تعامل بین مسوولان نیز با جدیت مطرح است. اما قرار نیست نگاه تحمیلی در کار باشد و تنها نگاه مشورتی اهمیت دارد. 
وی افزود: این یک واقعیت است که برای ایجاد هماهنگی، نیاز به همفکری وجود دارد اما بحث استقلال قوا هم ضرورت دارد. 
طهماسبی با تاکید بر احترام به قانون گفت: به دلیل احترام به اصل تفکیک قوا، در مورد هیچ مدیری چه در حوزه انتخابیه و چه در شهرستان، استان و کشوری ورود مستقیم نداشتم، زیرا آنرا دخالت غیر موجه و ورود غیر قانونی بدون اجازه صاحب حریم می دانم که احساس بدی به من دست می دهد. 
وی با تاکید بر اینکه اعتقاد و احساس به قانون اساسی باعث شده که در مورد انتصاب هیچ مدیری ورود مستقیم نکنم گفت: از باب انجام وظیفه و نمایندگی مردم، هرجا گله مندی مردم در مورد یک مدیر را شاهد بودم یا عملکرد مدیری را ضعیف دیدم، از مقام بالا دست آن مدیر علت کاستی و سومدیریت و انجام ندادن یا کم کاری در وظیفه را جویا شدم. 
نماینده نیریز افزود: اگر آن مدیر ارشد به ناتوانی زیر مجموعه خودش پی ببرد، تذکر می دهد و چنانچه احساس کند نتیجه ای ندارد، نسبت به تغییر آن مدیر اقدام می کند که البته بارها نیز شاهد بودم. 
وی با تاکید بر اینکه بحث مشورت نیز بسیاری جدی است گفت: مدیران استانی یا وزارت کشور وقتی می خواهند مدیری را منصوب کنند، با نماینده مشورت می کنند و گزینه های مناسب را معرفی می کنند و برای انتخاب یکی از آنها نظر خواهی می کنند، من هم در راستای مسوولیت خودم عمل می کنم.  
طهماسبی در پاسخ به اینکه برخی نمایندگان اصرار به انتصاب فردی می کنند که تخصص و تجربه ندارد و به ویژه در صنایعی همچون پتروشیمی اعمال نفوذ به زیان مجموعه است گفت: اصرار بر انتصاب فرد ناتوان و غیر متخصص کار اشتباه و نابخشودنی است و بارها از من در مورد انتصاب مدیران نظر خواهی شده، اگر در آن زمینه نظر کارشناسی داشته باشم، مطرح می کنم و اگر نظر کارشناسی نداشته باشم، سکوت می کنم و انتخاب را به خودشان واگذار می کنم که کار درست همین است. 
نماینده نیریز و استهبان با تاکید بر اینکه در نهایت به مدیران و مسوولان اعلام می کنم که مردم کار می خواهند گفت: هر کس منصوب شود، باید به اندازه ای توانمند باشد که از عهده انجام وظایف محوله بر آید و اصرار بر تحمیل فردی در هر صورت کار درستی نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


احسنت
سلام حرف مفت زده. مگه اینها در انتصابات چقدر اختیار دارند با دو تا استخدام فامیل هاشون رام میشن
ایمان
سلام ، نتیجه انتصابات سالهای اخیر توسط مدیران نفتی نتیجه ای جز اختلاس و زد و بند با شرکتهای خارجی نداشته ، اکنون که تصمیم گرفته شده جوانان انقلابی را به این صنعت بگمارند سایت های وابسته به مدیران نفتی هیاهو بپا میکنند و با مصاحبه ها و تحلیلهای سبک و بی محتوا سعی در اختلال و جلو گیری از انتصاب افراد پاک دست دارند ، و این هیاهوی خبری راه به جایی نمیبرد،

به امید دستگیری و محاکمه تمامی مدیران فاسد و همراهان و مهکارانشان
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی