۵
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۳
کد مطلب : ۱۳۱۹۷۰
نرسی قربان، در گفت‌وگو با نفت‌ ما: 

برگزاری آزمون سراسری پتروشیمی بندر امام درست ترین تصمیم است

قربان گفت: برگزاری آزمون فقط در محدوده یك منطقه نه تنها افراد توانمند دیگر استان‌ها را از فرصت خدمت محروم می‌كند، بلكه امكان دارد افرادی كه صلاحیت لازم برای حضور در این عرصه را ندارند، به دلیل رقابت در آزمونی بی‌رقیب به فعالیت بپردازند.
برگزاری آزمون سراسری پتروشیمی بندر امام درست ترین تصمیم است
«فقط بومی‌ها می‌توانند در آزمون ورودی پتروشیمی بندرامام شركت كنند» این جمله در حالی از سوی برخی ها گفته می شود كه نفت و صنایع وابسته به آن به همه ایرانی ها تعلق دارد و به دلیل اهمیتی كه برای توسعه كشور دارد، لازم است همهِ مردم ایران كه علاقه‌مند به حوزه انرژی هستند، به نوعی به این بحث ورود كنند. 
نرسی قربان، كارشناس صنعت نفت در گفت‌وگو با" نفت‌ ما" اظهار داشت: فعالیت در حوزه پتروشیمی به دلیل اهمیتی كه برای كل اقتصاد كشور دارد، باید از هر لحاظ بی‌نقص و توام با نظم و برنامه‌ریزی دقیق باشد. به هر حال پتروشیمی یعنی تبدیل انرژی به فراورده‌‌هایی كه در كنار درآمدزایی بیشتر، رونق اشتغال در كشور را موجب می‌شود. به همین دلیل كمترین خطا می‌تواند آثار مخرب غیرقابل جبرانی داشته باشد. 
این فعال اقتصادی همچنین تصریح كرد: درباره اصرار در به‌كارگیری بومی‌ها در پروژه پتروشیمی بندرامام باید گفت این تصمیم نه تنها هیچ توجیهی ندارد، بلكه به‌طور آشكار فرصت‌سوزی در پی خواهد داشت. به هرحال برگزاری آزمون فقط در محدوده یك منطقه نه تنها افراد توانمند دیگر استان‌ها را از فرصت خدمت محروم می‌كند، بلكه امكان دارد افرادی كه صلاحیت لازم برای حضور در این عرصه را ندارند، به دلیل رقابت در آزمونی بی‌رقیب به فعالیت بپردازند كه باطبع این مساله باعث نقصان در فرایند تولید فراورده‌های نفتی خواهد شد. به نظر من افرادی که با برگزاری آزمون سراسری پتروشیمی بندر امام مخالف هستند بایستی در نظر خود تجدیدنظر كنند تا همه آنهایی كه سواد و تخصص لازم را دارند، بتوانند فرصت فعالیتی توام با تاثیرگذاری داشته باشند. 
وی توضیح داد:‌ اساسا یكی از اهداف صنعت پتروشیمی این است كه به اشتغال‌زایی توجه ویژه‌ای داشته باشد. حالا اگر به دلیلی كه هیچ توجیه منطقی ندارد، بخواهیم افراد شایسته استان‌های دیگر را از همكاری با پتروشیمی بندر امام یا سایر پتروشیمی ها محروم كنیم، بی‌شك انگیزه ورود به این حوزه را در قشر زیادی از علاقه‌مندان به صنعت پتروشیمی از بین خواهیم برد و در نهایت به روزی خواهیم رسید كه فقط آنهایی این رشته را پیگیری كنند كه ساكن شهرها و بنادر نفت‌خیز هستند. با این توضیح كه چنین حالتی بی‌علاقگی عمومی به پتروشیمی و در كل فعالیت‌های مربوط به انرژی را موجب خواهد شد.  
نرسی قربان در پایان گفت:‌ نفت به همه مردم ایران تعلق دارد و پدیده‌ای بومی نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی