۶
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۱۴۳۱۰۳
 مدیرعامل پتروشیمی اروند در پاسخ به "نفت ما":

اروند رتبه نخست تولید کلر در کشور را در اختیار دارد/ اقدام پتروشیمی اروند باعث استمرار تولید پی وی سی در کشور شد

مهندس حسن نشان زاده مقدم، مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند نشست خبری" نمایشگاه بین المللی کفش،کیف و چرم"در پاسخ به سوال نفت ما در خصوص تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی حوزه پتروشیمی گفت: " اروند در طول یک پروسه دو ساله موفق شد ضمن خروج از زیان دهی با تکیه بر حمایت سهام داران و نیروی انسانی متخصص، به رتبه اول تولید کلر در کشور برسد.
اروند رتبه نخست تولید کلر در کشور را در اختیار دارد/ اقدام پتروشیمی اروند باعث استمرار تولید پی وی سی در کشور شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، وی افزود: کلرآلکالی تولید شده اروند به مصرف خوراک پتروشیمی هایی از جمله کارون، بندر امام، غدیر و ... رسید و این شرکت ها را که محروم از واحد کلر فعال بودند، به فعالیت مجدد و تولید رساند. "خروج پتروشیمی های گفته شده از زیان دهی و قرار گرفتن در مسیر سود، به خوبی نشان دهنده اهمیت تولید کلر در پتروشیمی اروند است.
وی تصریح کرد: درحال حاضر پتروشیمی اروند ۵۸۵ هزار تن در سال کلر تولید می کند که از ابتدا مقرر شد پس از تامین خوراک پتروشیمی های خوزستان، بندر امام، غدیر و کارون مازاد کلر به تولید  pvc در خود اروند برسد. 
نشان زاده افزود: پروژه تولید کلر به دلایلی از جمله تعویض و تهیه تجهیزات که های تک هستند به طول انجامید که در نهایت اروند موفق شد با تولید کلر ضمن کمک به تولید زنجیره محصول در پتروشیمی های گفته شده، بازار ۵۰۰ هزارتنی pvc را که در آستانه از دست رفته بود، حفظ شود.
مدیرعامل پتروشیمی اروند با اشاره به برنامه ریزی برای خروج از زیاندهی این شرکت گفت: در حال حاضر شرکت با ظرفیت ۸۰ درصد تولید کلر کار میکند و در این راستا موفق به استفاده از جدیدترین و مدرن ترین تجهیزات های تک در این زمینه شده است.
طرح شرکت برای پوشش دهی تجهیزات های تک بین ۵ تا ۸ سال است که این روند با توجه به شرایط سخت تحریم صورت میگیرد.
نشان زاده افزود: با بکارگیری این تجهیزات تولید بدون مشکل تولید کلر در ۵ سال آینده را تضمین می کند. وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری ۴ درصد بر میزان تولید اروند افزوده شود و تا سال ۱۴۰۱ واحد تولید کلر تماما احیا و تجهیز شود.
بی تردید حمایت سهامداران و تامین منابع مالی در کنار وارد کردن تجهیزات اروپایی به رغم وجود تحریم های بین المللی در موفقیت های شرکت تاثیر گذار بوده است. 
به موازات تولید کلر، شرکت در حال تولید "کاستیک" بعنوان  محصول استراتژیکی برای کشور است که در تمام صنایع نفت و پتروشیمی کاربرد دارد.
نشان زاده در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به احداث کارخانه دوم پی وی سی اروند گفت: احداث این کارخانه از برنامه های آینده پتروشییمی اروند است. 
وی در پاسخ به این پرسش که روند خروج شرکت از زیاندهی به چه صورت بوده گفت: در سال ۹۷ شرکت در زیان دهی کامل قرار داشت تا آنجا که بدهی های شرکت بیش از دو برابر دارایی های آن بود؛ شرکت اروند در آن زمان بیش از ۲۲۰ میلیون یورو بدهی زمان پروژه و بیش از سه هزار میلیارد تومان بدهی ریالی داشت، در حال حاضر نه تنها زیان انباشته نداریم بلکه بر اساس آماری که در تیرماه سال جاری ارائه شده ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سود انباشته شرکت بوده است، سود خالص ۹ ماهه اروند ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است. مدیرعامل پتروشیمی اروند همچنین از برنامه این مجتمع برای افزایش ۳۰۰ هزار تنی ظرفیت تولید PVC با احداث یک واحد جدید خبر داد و گفت: یک واحد الفینی جدید در ماهشهر با نام پتروشیمی الماس و با ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن در سال احداث می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال 98 بالاترین رکورد تولید اروند به میزان 2 میلیون و 50 هزار تن به ثبت رسید گفت: در 9 ماهه ابتدایی امسال موفق شدیم تولید پتروشیمی اروند را 6 درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش دهیم.
مدیرعامل پتروشیمی اروند در خصوص ارزآوری این مجتمع پتروشیمی گفت: در 9 ماهه ابتدایی سال جاری 130 میلیون دلار ارزآوری داشته‌ایم که از این رقم 97 درصد آن در سامانه نیما فروخته شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


درود بر مهندس نشانزاده
feedback
Iran, Islamic Republic of
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی