۰
۲۷
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۱۱۶۱۲۲
دستگاه های نظارتی مطالعه کنند ؛

در پالایشگاه امام خمینی شازند چه خبر است ؟

اخیرا و به تقاضای شرکت پتروشیمی شازند ، خط دریافت هیدروژن از سمت پالایشگاه به پتروشیمی برای استفاده در روزهای تعمیرات اساسی پتروشیمی ، اجرا شده است و این خط از چهارشنبه گذشته تا لحظه اعلام خبردر سرویس قرار گرفته است .
پالایشگاه امام خمینی شازند
پالایشگاه امام خمینی شازند
یک منبع آگاه به آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  خبر داد اخیرا و به تقاضای شرکت پتروشیمی شازند ، خط دریافت هیدروژن از سمت پالایشگاه به پتروشیمی برای استفاده در روزهای تعمیرات اساسی پتروشیمی ، اجرا شده است و این خط از چهارشنبه گذشته تا لحظه اعلام خبردر سرویس قرار گرفته است .

نکته عجیب این موضوع آن است که خط مذکور فاقد هر گونه جریان سنج بوده و مشخص نیست میزان و مبلغ هیدروژن ارسالی به پتروشیمی چگونه محاسبه خواهد شد .

این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم پالایشگاه امام خمینی شازند مجموعه ای دولتی و پتروشیمی شازند خصوصی است . اینجاست که این حاتم بخشی اهمیت پیدا میکند به ویژه برای دستکاه های نظارتی و بازرسی در نفت !
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ش از واحد هیدروژن
درود بر شما . درسته . الان هم در سرویس است . هیدروژن باخلوص ۹۹ درصد و حراج آن
مطمین باشید که الان جوابیه مکیفرستند که اینجوری نیست
hassan
سلام
این پالایشگاه یه عده بیکار نشستند همش دنبال خبر پراکنی و اصطلاح عامیانه زیراب زدن و بزرگ کردن قضایا هستند .از قضا همین افراد خود عامل ایجاد تنش .باندبازی و بی عدالتی در این پالایشگاهند .از زمان آمدن مهندس امین آرامش خوبی حکمفرما شده و رضایت نسبی بوجود آمده .
علی
نتیجه مدیریت دورهمی همین است
حمید ر
به خودتان زحمت ندهید . این مدیریت پشتش گرمه
مهندس مهندسی پالایش پالایشگاه اراک
شما وقتی این خبرو زدید به دست و پا افتادند که ببندند شیر خروجی به طرف پتروشیمی رو
حسین از پتروشیمی
ببینیم بعد از دستور رییس محترم قوه قضاییه مبنی بر پیگیری مفاسد ، حالا دستگاه های نظارتی و بازرسی چه می کنند ؟
مطلع
هیدروژن با درجه خلوص ۹۹ درصد میدونید برا پتروشیمی چقدر تموم میشه؟ حالا داره مفت و مجانی از پالایشگاه اراک میگیره ؟
چه کسانی چه چیزایی به جیب میزنند خدامیدونه؟
صادق ابادی ضعیفترین مدیر عامل مالایش و پخش بوده
امین
واقعا چه بر سر این کشور آمده ؟!
احمدی
بعید است کسی واکنشی نشان بدهد
م
من تو واحد هیدروژن فاز۲ پالایشگاه امام کارمیکنم .بعد ازخبرشما یعنی همین الانساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه ( پس از۴روز ارسالبه طرف پتروشیمی) دستوردادندکه ولوهیدروزن به طرف پتروشیمی راببندیم
ف
الان رفتیم و هیدروژن حراجی به طرف پتروشیمی اراک را بستیم . دست شما دردنکنه . اگر رسانه ها نبودند خدامیداند چه کارها و زدوبندها که نمیشد
عبدلی
چه شود ؟؟؟؟؟؟؟!
امیر
پالایشگاه اراک همیشه پراز حاشیه است . این هم روش !
واقعا کسی نیست جلوی این کارها را بگیرد ؟ تعجبه به خدا ؟!
یاسین
پتروشیمی اراک چقدر زرنگه، از آب کره میگیره
امیدی
از بازرسی خبر رسیده برای این موضوع پرونده ای باز شده است . خداکند درست باشد و با آنها که از بیت المال میبخشند برخورد شود
شعبان فرجی
در پاسخ به خبري تحت عنوان " در پالايشگاه امام خميني (ره) شازند چه خبر است "
جوابيه در ذيل آمده است كه خواهشمند است پاسخ فوق عيناً جهت تنوير افكارعمومي در آن سايت درج گردد.
براساس طراحي فاز دوم شركت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند ، واحدهاي هيدروژن در حداقل ظرفيت عملياتي است كه شرايط و پتانسيل افزايش و فروش هيدروژن در اين واحدها وجود دارد لذا اين شركت در يك اقدام مثبت و طي يك موافقت برد برد و در اقدامي عملي در راستاي منويات مقام معظم رهبري مبني بر رونق توليد، به منظور فعال نگه داشتن بعضي از واحدهاي شركت پتروشيمي در زمان تعميرات اساسي آن شركت اقدام به ايجاد خط ارتباطي با شركت مذكور و با پيش بيني دقيقترين ميتر جرمي و همچنين جريان نگار معمولي در طراحي جهت استفاده از هيدروژن يا گازهاي مازاد اين شركت با هزينه خريدار و طي عقد قرارداد نموده است كه پس از اتمام عمليات لوله گذاري، لازم بود به منظور آماده سازي و عاري سازي خط از ناخالصي ها ، مسير مذكور پرج گردد. بنابراين با هماهنگي هاي انجام شده پرج خط مذكور ابتدا توسط نيتروژن سپس توسط گاز هيدروژن شروع و به محض حصول خلوص مورد نياز در انتهاي خط پالايشگاه كه توسط آزمايشگاه اين شركت به تائيد رسيد ، عمليات پرج اتمام و خط از سرويس خارج گرديد.
اين گزارش تاكيد دارد تا اين لحظه هيچگونه فروشي به شركت پتروشيمي صورت نپذيرفته و نگارنده خبر به اشتباه يا به عمد موضوع پرج را فروش گاز هيدروژن فرض نموده است.
لازم به توضيح است خطوطي كه مقرر بود اين هيدروژن را به بعضي از واحدهاي پتروشيمي جهت مصرف انتقال دهد، تا اين لحظه در داخل شركت پتروشيمي هنوز آماده نگرديده و اصولاً امكان استفاده از اين خط تا اين لحظه ميسر نبوده است و اين عمليات پرج تا آستانه تحويل خط در پتروشيمي انجام شده است.
پالایشگاهی
همین روزهاست که یک جوابیه بدست تان بدهند که این مطالب کذب است . آره ما هم قبول داریم که ۴ روز باد هوا به پتروشیمی میرفته
ج .نیا از ستاد پالایش و پخش
آش باید چقدر شور شده باشد که علنا چوب حراج به بیت المال بزنند ؟
واقعا دیگه خیلی رو دارن اینا
حسین .ا
الان تکذیبیه میدن میگن دروغه ! اما به خدا ما از نزدیک دیدیم که ۴ روز هیدروژن خالص به پتروشیمی شازند می رفت .
مهندس پتروشیمی شازند
اگر تکذیبیه دادند و گفتند خط سرویس نبوده و فقط برای پرج و عاری سازی از ازت در سرویس قرار گرفته ، بدانید دروغ مطلقه ! آخه کدوم آدم عاقلی یک خط رو ۴ روز تموم با هیدروژن برای عاری سازی از ازت در سرویس میذاره ؟ شرف هم خوب چیزیه ؟!
عاری سازی با کمتر از ۳ تا ۴ ساعت زمان انجام میشه !
دقیقا همین جواب رو دادند .
هوش سرشاری دارند
خخخخ
حسین
ما منتظریم تا تکذیبیه بدهند . اگر تکذیب کنند یعنی خبر واقعیت دارد .
چون این روزها عادت شده استفاده از افعال معکوس
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی