۴
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۱۳۱۱۰۸
سرانجام اعتماد مردم به دولت؛

آب شدن سرمایه های مردم در بازار سرمایه

بعد از گذشت چند ماه از پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم و باز شدن نماد آن امروز ارزش آن از قیمت ارائه شده به مردم هم پائینتر آمده است و همانطور که در تصویر مشاهده میشود به قیمت ۹۳.۹۴۰ ریال در حال معامله می شود.
آب شدن سرمایه های مردم در بازار سرمایه
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   بعد از گذشت بیش از سه ماه از پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم از ابتدا تاریخ دقیقی از قابل معامله شدن این صندوق ارائه نشده بود و با توجه به پیگیری و اعتراض اکثر سهامداران درباره مشخص شدن زمان بازگشایی نماد، امروز نماد پالایشی یکم در حالی باز گشایی شد که نه تنها افزایش قیمت نداشته بلکه با کاهش قیمت نیز رو به رو بوده است.
اینگونه رفتارها و سوءاستفاده از مال مردم عاقبت خوشی نخواهد داشت و باعث سلب اعتماد آنها نسبت به موارد مطرح شده از سوی دولت می گردد.
پذیره نویسی پالایشی یکم بی شباهت به داستان موسسات مالی و اعتباری نیست ، چرا که موسسات اعتباری نیز در برهه ای از زمان در سال ۹۶ با سوء استفاده از اعتماد مردم و با افزایش سودهای کاذب در صدد جذب نقدینگی مردم برآمدند.
بحران موسسات مالی دقیقا از جایی شروع شد که این مؤسسه‌ها پس از سال ۱۳۹۲ سود پرداختی به سپرده‌ها را افزایش دادند تا بتوانند با جذب سپرده جدید کسری نقدینگی ماهانه شان را جبران کنند اما قوه قضاییه ، احتمال کسری دارایی آنان را رسانه ای کرد که یورش مردم برای دریافت پولهایشان را در پی داشت. این مساله باعث کمبود نقدینگی و ورشکستگی موسسات مالی شد و سپرده گذران حتی بعضاً نتوانستند اصل پول خود را دریافت کنند.
چنین اقدام هایی در دولت حسن روحانی مسبوق به سابقه است  امروز با این اقدام در خصوص پالایشی یکم ناخودآگاه خاطره تلخ موسسات مالی را بار دیگر زنده کرد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


واقعا با اعتماد مردم چه کردید
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی