۲
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳
کد مطلب : ۱۳۲۰۵۰
رئیس منابع انسانی هلدینگ خلیج فارس:

هیچ قانونی برای استخدام نیروهای بومی نداریم

رئیس منابع انسانی هلدینگ خلیج فارس با اشاره به اینکه قانونی برای برگزاری آزمون استخدامی به صورت منطقه‌ای برای جذب جوانان بومی وجود ندارد، گفت: ‌در آینده نزدیک آزمون‌های استخدامی دیگری نیز با اولویت بومی‌ها برگزار می‌شود.
هیچ قانونی برای استخدام نیروهای بومی نداریم
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    طی روز های گذشته دفترچه آزمون استخدامی پتروشیمی بندرامام منتشر شده است، فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی شیمی، نفت، پلیمر، مکانیک، برق، کنترل و ابزار دقیق، صنایع، کامپیوتر، حقوق، مدیریت و حسابداری می‌توانند در این آزمون استخدامی شرکت کنند. در این آزمون که ثبت نام در آن از 23 دی آغاز و تا 4 بهمن ادامه دارد؛ واجدین شرایط تا حداکثر 33 سال برای دارندگان مدرک کارشناسی و 35 سال برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد می‌توانند شرکت کنند.

برای دیدن دفترچه آزمون استخدامی پتروشیمی بندرامام  کلیک کنید

پس از انتشار این دفترچه انتقادات بسیاری نسبت به برگزاری سراسری این آزمون و عدم جذب بومی‌های شهرستان بندرماهشهر و چند موضوع دیگر مطرح شد؛ پیش از انتشار این دفترچه نیز 3 امام جمعه شهرک طالقانی، شهر چمران و بندرماهشهر در خطبه های نماز جمعه خود و نماینده بندرماهشهر نسبت به توجه به بومی های منطقه و برگزاری این آزمون تنها برای بومی های منطقه هشدار داده بودند.
ابوالفضل عزیزی در پاسخ به انتقادات مطرح شده اظهار داشت: یکی از وظایف مدیریت ارشد هر سازمان تامین نیروی خبره و کارآمد برای آن سازمان است؛ ما در بحث نیروی انسانی کارآمد باید نیرویی با شرایط مطلوب از نظر فنی و اخلاقی با استانداردهای مورد نظر تامین کنیم‌.
وی افزود: هلدینگ خلیج فارس برای شرکت های متعدد زیر نظر خود، نیرو تامین کرده است؛ آزمون‌های استخدامی پتروشیمی لردگان، هنگام و آپادانا از آزمون هایی هستند که در سالهای اخیر برای جذب نیرو برگزار شده‌اند. هلدینگ خلیج‌فارس همچنین در نظر دارد تا نیروهایی برای شرکت‌های خود در آینده نزدیک از طریق آزمونی بزرگ جذب کند.
رئیس منابع انسانی خلیج فارس بیان کرد: پتروشیمی یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های کشور به شمار می‌رود و میانگین سنی کارکنان شاغل در این شرکت بالا است. اکثر کارکنان این شرکت بازنشسته بوده و یا در حال در آستانه بازنشستگی هستند و ما با دستور مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و در راستای جذب جوانان جویای کار بومی آزمون استخدامی برای رفع نیاز این شرکت برگزار خواهیم کرد.
وی گفت: یکی از سیاست‌های هلدینگ خلیج فارس برای جذب نیرو، قانون مدار بودن در برگزاری آزمون‌های استخدامی است؛ البته ما در آزمون استخدامی پتروشیمی لردگان 50 نفر را برای یک شغل ساده از مردم آن منطقه بدون آزمون استخدامی جذب کردیم. ما هیچ قانون مصوب ای در قانون اساسی و قوانین مجلس نداریم که آزمون های استخدامی صرفاً برای نیروهای بومی منطقه باشد.
عزیزی تصریح کرد: بند 6 اصل 27 قانون اساسی ما را در زمینه جذب نیروهای بومی محدود کرده که تمام نیروها را از بومی‌های منطقه جذب کنیم؛ در کنار این موضوع تعداد زیادی از پرونده های دیوان عدالت اداری برای آزمون های استخدامی که برای بومی‌ها برگزار شده اند نیز به باطل شدن این آزمون‌ها منجر شده است؛ به همین دلیل محدودیتی برای ما وجود دارد که در این آزمون فقط نیروی بومی را جذب کنیم.
وی ادامه داد: در هیچ بخشی از قانون برای اعمال ضریب برای نیروهای بومی تبصره ای وجود ندارد و ما این ضرایب را در راستای حمایت از مردم بومی منطقه اعمال کرده ایم، البته ضریبی که ما در نظر گرفته بودیم بسیار کمتر بود اما با تأکید نماینده شهرستان و با استفاده از روش‌های کارشناسی مشاوران و همکارانمان این ضریب را تا 1.4 افزایش دادیم. کمتر آزمونی در کشور با این ضرایب برگزار شده است و نگاه ما این است که قبول شدگان این آزمون بومی باشند منتها خودشان باید تلاش کنند تا در این آزمون قبول شوند. البته امکان دارد ما به خاطر اعمال این ضرایب بالا به برخی نهادها پاسخگو باشیم.
رئیس منابع انسانی هلدینگ خلیج فارس با اشاره به سهمیه بانوان در این آزمون استخدامی عنوان کرد: در آزمون استخدامی پتروشیمی بندرامام رشته های مهندسی نفت و مهندسی شیمی برای بخش بهره برداری که به صورت نوبت کار هستند در نظر گرفته شده اند و با توجه به شرایط خاص این شغل ائم از زمان و توان بالای مورد نیاز آن، جذب نیروی خانم در این بخش ممکن نیست اما خوشبختانه ما در سایر مشاغل در نظر گرفته شده با سهمیه‌ای برابر برای زنان و مردان خواستار حضور حداکثر بانوان در این آزمون هستیم.
وی بیان کرد: در خصوص محدودیت سنی نیز شرایط خاصی وجود دارد؛ دیوان عدالت اداری بارها آزمون های استخدامی را به دلیل شرایط سنی آن لغو کرده است و این شرایط سنی تنها برای ایثارگران استثنا به شمار می‌رود؛ ناگفته نماند که تنها با پیگیری های نماینده شهرستان ما محدوده سنی را برای کارشناسی 33 و برای کارشناسی ارشد 35 در نظر گرفته‌ایم؛ هرچند این سن با توجه به دوره های برگزار شده به سن بالاتری می رسد.
عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت این آزمون 280 نفر بوده که بر اساس بازنشستگان تا سال 1403 در نظر گرفته شده است که با توجه به دستور مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس به 350 نفر افزایش یافته تا فرصتی برای سایر رشته‌های غیر عملیاتی برای استخدام شدن وجود داشته باشد.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


محمد
با عرض سلام ، سایت نفت ما و الباقی سایت هایی که اخبار نفت و پتروشیمی را منتشر میکنند می بایست پشتیبان جوانان تحصلکرده و جویای کار بومی باشند و صدای مظلوم باشند ، تا کی باید افرادی وابسته به رانت حق این جوانان مناطق محروم را بخورند ، و اجازه ندهند هیچ یک از افراد بومی در منطقه خود مشغول بکار شوند ، رسانه باید صدای بی پناهان باشد ، نه این که توجیه گر اعمال ظالمین شود .رسانه ها تا دیر نشده باید به خود آیند ، چون آه مظلومین به زودی دامن اینان را نیز خواهد گرفت.
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی